1155.8 #144 (DL Qual #478

Jun 4, 2011 6:08 PM  Disneyland Talk Land
MW conga planking! CMs LOVED it, they all came and sectioned off the area for this.

Tagged in: 2011 Pictures  
Now we're gettin organized!! - darthsean  74.4 #3924 6:08PM
Awesome!!!  I am extra sad we missed it - Mrsblue  693.1 #264 6:09PM
LURVE it!!!!!  - Dahulagirl  1055.4 #164 6:09PM
You did it! Cool! - MomWithAJuiceBoxBuzz  1180.5 #137 6:09PM
Even the CMs blocked it off.....now you know its harmless fun! - DisneyVillain  356.0 #618 6:10PM
Hahaha all the people are probably like wtf are these people doing - TheKaJaSi  144.8 #2734 6:10PM
Priceless - disneychick  235.8 #1467 6:10PM
LOL.. this is awesome! Fun! - Tinkerbabe  49.2 #4611 6:10PM
Very cool. That is great. - donduck  21.8 #6594 6:10PM
Awesome!! - Applek_CM  246.0 #1346 6:11PM
awe! i wanna be at disneyland! - PrincessLani  111.3 #3328 6:11PM
 - veronica619  517.7 #380 6:11PM
No thats what im talking about!! - Pinup Princess  169.7 #2345 6:11PM
 really wish I could have been there for this! - kbeenss  181.8 #2173 6:11PM
The CMs were ALL about planking. Laughed their butts off when we showed them pics. - tina  1155.8 #144 6:11PM
YES!! this is what I was waiting for!! Way to go! I love that the CMs were cool with this! - luvMickey  583.6 #326 6:12PM
Hahaha love it!!!! Great job MWers!!!  - MsNick  55.7 #4384 6:12PM
Awesome!!! - TeenMickey  388.9 #547 6:12PM
Sooooo fun!!!!!!! The CM's were so excited!!! - Kenry  1297.8 #121 6:13PM
LOL! Great team work! - CM_KittyPrincess23  268.9 #1121 6:13PM
Bravo! - Ducky  37.7 #5099 6:14PM
 awesome!!! - ManBearPig  417.0 #501 6:14PM
Got away with that main street plank,I see? Good job and keep on planking - cyniminnie  48.3 #107 6:15PM
Love it! Wish I was there for this! I give it a 10! Flawless  - JDForever02  155.5 #2569 6:15PM
SOOOO wish we had been there for that!! - DaisyBell  682.0 #272 6:16PM
Omg best ever!!! - Madi  204.1 #1884 6:16PM
So sad I wasn't there to see it in person. Planking MWers: Do remember safety first. - luvMickey  583.6 #326 6:16PM
Yes Tina the CMs LOVE it!!! - Mrsblue  693.1 #264 6:16PM
That looks like fun parade. - Miki  44.1 #4789 6:17PM
Great. Awesome pic. - Pixieliz  310.9 #797 6:17PM
Omg. That's awesome. That's how we roll baby. Lmao - angy17  181.1 #2182 6:17PM
Happy to report that none of us incurred any long lasting injuries and are perfectly safe! - Zooter  1388.7 #111 6:17PM
I hope planking isn't just a "fad" and never dies I love it! It's funny and looks like a ton of fun! AND most ppl don't know about so when they see the MW pins and the planking they'll think it's our thing LOL I love it! - EvyJoBonCM  44.9 #4753 6:18PM
 - Dizkid  370.4 #579 6:19PM
Had I know, you would have 2 more. Eating gumbo right now. - ZombieJerky  372.1 #575 6:19PM
Whoa! How many is that? 6? - BLG  1049.3 #165 6:19PM
Ok I'm way out numbered - good one - Plumiegirl  9393.9 #4 6:20PM
LOL! This is great! :0) - iyuzMickey  515.9 #383 6:21PM
totally love this!!  - Principessa  312.4 #785 6:22PM
So awesome! Didn't planking die for like 2 days? Lol glad to see its back, y'all are getting way creative. - AndReallyBadEggs  254.8 #1248 6:24PM
VMT is squeeeeee'ing with delight. - Experiment818  1646.3 #94 6:25PM
I HEART MW!! - peacelovemickey  350.6 #629 6:25PM
This is awesome!!! Hahaha! - LBChica  2375.1 #57 6:27PM
The CM's were so cool and helpful. They were bummed they couldn't join in the fun. - VillainsFan  1218.5 #132 6:33PM
Awesome!!!  - jodykatin  479.1 #418 6:37PM
Wish I was there to see that awsome job! - Cricket  224.4 #1616 6:41PM
Love it! - RadioMaverick  1132.7 #148 6:42PM
That is tooooo funny! :) - fireflymom  60.4 #4266 6:44PM
 - LadyMulan  583.7 #325 6:44PM
Oh boy! - Katrayher  764.5 #230 6:45PM
I'm soooo loving it wish I was there to participate - shel68  139.7 #2822 6:45PM
Let's see some stacking. - RyanTark  8.7 #11159 6:47PM
Fantastic! - 007flipper  569.7 #337 6:48PM
Haha... great! - TikiJOSEsWingman  332.4 #687 6:59PM
 - Disneylove661  43.7 #4810 7:01PM
I wonder how many people y'all can get head to toe.. That be cool if it's the whole main street!!! - Ohkinnam  24.0 #6272 7:15PM
Rotfl!!!! - calidream1  397.5 #534 7:18PM
For my next trip (which sadly isn't 'til December..) it is my mission to meet as many MW'ers as possible! Haven't met ANY yet! - London-In-Wonderland  451.0 #457 7:18PM
That is great!! The non MW's have no idea what's going on!  - DisneyFanZoe  1236.6 #130 7:22PM
WOW!!!!That's awesomw - Twinklelashes  146.4 #2708 7:26PM
Awesome! - DizGeek  453.6 #452 7:28PM
Next time you should do MW, instead of a straight line ;) - MisFit.Mouse  674.9 #277 7:30PM
Serious craziness!!  - Bunnie  467.1 #435 7:32PM
Epic planking guys! I love it. - cinderellasmommy  133.0 #2913 7:34PM
Fantasic! Bravo! - MWer_Lizzie  113.6 #3285 7:34PM
 - toph  2418.2 #50 7:34PM
That awesome - Disneybaldie  355.8 #619 7:35PM
 - toph  2418.2 #50 7:37PM
Flash mobs are so yesterday...although with a flash mob, you don't get your clothes dirty. - msdizmaui  676.4 #275 7:38PM
 awesome!! I wana play! - Sweet_Irish_Cream  4399.5 #27 7:40PM
Top 3 I've seen so far *bravo* - CptKirk  766.3 #229 7:46PM
No way, that is so cool! - CantWait  1111.1 #153 7:47PM
Nice! *LoL* - StephiePooh  572.6 #333 7:47PM
Human centipede? - the_names_rich  8.6 #11340 7:47PM
PLANK ON!!!! - HandMeAChurroImmaFaint  5653.3 #17 7:49PM
Right on!!!  - babydoll  5.7 #15724 7:55PM
Yipee! Gotta love the MW family!! - Anders  4.2 #21406 8:06PM
WTG MWers! I wish I could have been there to see it! - weaver941  403.9 #522 8:08PM
Best. Plank. EVER. - Jennabennabofenna  32.2 #5446 8:08PM
Can we flash mob next? - Tammilani  57.8 #4322 8:09PM
Flash mobs aren't allowed at Disneyland - Mrsblue  693.1 #264 8:11PM
really blue? why is that? - mochamistie  273.2 #1081 8:14PM
Too bad! Like I posted it would have been cool to go for a world record! - calidream1  397.5 #534 8:15PM
Wow that's great!!! Someone should have snapped a pic of people's reactions! - LAFDWifey  81.5 #3794 8:16PM
I so wish I could have been there fe that plank. It would have been so fun. - MrSIC  418.3 #498 8:18PM
They spend tons of time and money on their entertainment dept. Training dancers and singers. And they do a fabulous job, and don't want anyone pretending to be part of the show when they aren't. Thatd why kids over 10 can't wear costumes to the parks - Mrsblue  693.1 #264 8:18PM
Lol ... I see guiness in the near future for 1st ever planking record at DL....for 2011 - ClassicSteamboatWillie  3.7 #25597 8:19PM
(no tone intended) - Mrsblue  693.1 #264 8:19PM
That's the best one yet! - MainStreetMom  112.5 #3302 8:19PM
hahahhahahha!! thats awesome!! - disneygirl19  122.3 #3100 8:20PM
And you all know, horses travel on those roads, day in and day out, and have done so for the last 55 years...Not to mention the millions of pairs of shoes that touch that floor...I'm not too sure this is a good idea - agarcia38CM  6.0 #15054 8:34PM
Whats going to happen? Germs? Disney keeps those streets pretty clean and there are more germs on a shopping cart than a street. lol - Mrsblue  693.1 #264 8:37PM
Aaww I wanted to do the flash mob plank - lisaw  157.9 #2532 8:40PM
We didn't lick the street, geez!!!! - Kenry  1297.8 #121 8:45PM
It's really not that different from opening a door or using the bathrooms here. No harm! It took all of 30 seconds. - tina  1155.8 #144 8:47PM
Please. The streets of DL are covered in churro dust. Mmmmm. Churro dust. - Experiment818  1646.3 #94 8:48PM
Its so funny to me. Shopping carts are a haven for bacteria and people don't bat an eye at putting their kids in them. But a clean Disney street for two seconds might be germy. - Mrsblue  693.1 #264 8:49PM
Germs are good for you. They help build up your immunity. - KissDclown  1089.1 #156 8:50PM
So jealous.. - KelBelle  453.2 #453 8:50PM
Listen to Kiss she is a nurse! - Mrsblue  693.1 #264 8:51PM
So true @mrsblue..I have a DL trivia app on my phone and it says that the streets of DL are swept and steam cleaned every night! You don't hear that about the grocery carts.... - iyuzMickey  515.9 #383 8:52PM
Awesome!! Wish I had been there to see it!! - MinnieJ  281.9 #990 8:56PM
Wish I was there to partake in the planking festivities - gabes0969  482.4 #413 9:00PM
UN. REAL. - GlassSlippers  363.6 #594 9:01PM
LOL @ E818!! And awesome to the MW'ers planking!!! So funny! - dizzycat1969  132.9 #59 9:02PM
You should have seen how giddy I got when the CMs said they were going to get more CMs so they could block off the area around us so we could do this...best part was that it was the CMs idea - Dave  13223.6 #2 9:20PM
CMs rock! - wonderlandgirl  341.6 #658 9:21PM
Love it!!! - JewelsLuvsDisney  196.3 #1980 9:22PM
This is too funny! Best planking photo EVER!!!! - kyoto_sparkle  150.2 #2646 9:23PM
So cool, thumbs up. - JediStitch  429.7 #473 9:23PM
I love that the CM's did this for you guys! - kbeenss  181.8 #2173 9:24PM
Okay. I think this one takes the prize. Bravo all including the CMs involved. Great job. This one will be tough to beat. - Mouse92im  256.0 #1238 9:25PM
that's so cool of the cast members! - redrockprincess  3.6 #26852 9:27PM
 awesome!!! - MozPrincess  582.4 #328 9:28PM
The CMs wanted to go ask thier leads if they could do it also and were coming up with inovative ideas for us. We were bummed when they got off and had to leave. Over all great day with so many wonderful CM experinces all day long - Dave  13223.6 #2 9:48PM
This is amazing! - disneykimmi  117.0 #3216 10:10PM
How did I miss this??  - Dreamer  276.1 #1042 10:21PM
Dang!! :) - catiem_CM  311.2 #793 10:22PM
They are all planking because all they wanted was a churro - cyniminnie  48.3 #107 10:23PM
 - offroadmickey  100.2 #3497 10:24PM
Now that is amazing! Ha. - BriHizzle  374.8 #571 10:25PM
How did I not see this! I was walking in the same area at the same time today! - BaseballMickey_CM  7194.3 #8 10:34PM
Ok no I FINALLY get it! Bravo planking MWrs!! - RocklinMousewife  259.6 #1201 10:36PM
Planking rules! - vanessa3198  10.9 #9706 10:36PM
Epic! - MagicalCaprice  480.7 #416 10:37PM
that is craZy cool u guys! my niece wants to plank but still thinking about where and how she wants to do justice to the plankers .lol - crazydaisy  225.7 #1595 11:02PM
Tell your niece crazydaisy that we are going to hold an "Intro to Planking" class [Planking 101] soon! - Zooter  1388.7 #111 11:07PM
amazing!!!but the bacteria.... ICKKKYY - kristian  1992.1 #73 11:10PM
Love it  - UppityEmpress  786.9 #6 11:13PM
You need planks from main street all the way to the castle - CrashIntoMe  53.4 #4457 11:40PM
Instead of flash mobs it's flash planking! I love it! - Briana  241.0 #1409 11:51PM
nothing was flash mob anything about this.. This was the CMs idea and thats why they got more Cms to help and have it blocked off. If it was not ok with the CMs we would have never done it...In Fact the CMs wanted to plank with us - Dave  13223.6 #2 11:54PM
These were seriously some of the best CM's ever!!!!! - Kenry  1297.8 #121 11:55PM
OMG that is so funny! Great job! Love CMs!!! - Boundin  614.8 #310 11:56PM
Okay this is going to sound totally stupid but what's with the planking??? I feel like you told me the punch line but I didn't hear the joke! - honeybear_smacks  50.2 #4573 12:00AM
 awesome - onceuponatime  172.6 #2305 12:02AM
Wowzers! - Mando  267.9 #1132 12:03AM
No MWers were hurt in this picture - Dave  13223.6 #2 12:16AM
laughing so hard it hurts - MiggyMouse  296.9 #880 12:20AM
How did I miss this!! :( - CMWalker  341.4 #659 12:21AM
How did I miss this? - Rob512  756.3 #233 12:22AM
Awesome! - indyRocks  366.2 #587 12:24AM
I was blocked today so I totally missed this =( - kbeenss  181.8 #2173 12:24AM
@CMWalker & Rob512 I thought the same thing when I saw this pic! How did I miss this awsome plank :-O - VeloMouseGirl  549.8 #351 12:26AM
That is awesome! - harmonylove  209.3 #1821 12:31AM
Kayla I hope you saw our fan club for you as you went by..we had all the benchs on the left side as you were dancing up - Dave  13223.6 #2 12:35AM
Yay!!! piraTAL's little girl was sitting by me during the parade and she was so cute! When we were cheering for you Kayla she said "you guys KNOW that princess? She is beautiful" she is five I think. It was so precious. - Mrsblue  693.1 #264 12:39AM
you guys amaze me daily. - nicoleface  1752.6 #88 4:32AM
That's the new thing now - mstiauna27  89.9 #3650 5:43AM
This was my first planking!  It was really fun! - Domolover  283.4 #976 5:45AM
So cool. - PrincessDuckie  859.9 #203 5:58AM
Well done!  - Ericksenator  377.3 #566 6:08AM
I love that this is on the first page still!!! - Candace  1737.8 #90 6:16AM
@honeybear_smacks Here's an explanation of planking http://tiny.cc/wbfbl - NikkiMickey  1685.7 #92 6:31AM
 - LoveLove  346.0 #642 6:43AM
Wow!! That is a great plank!!! - Missshelly  698.3 #259 7:29AM
@CM_Kayla, I'm glad you saw your fan club. You looked amazing and please do have your girlfriend join us next time! - VillainsFan  1218.5 #132 8:40AM
This pic makes me giggle every time it pops back up! - BLG  1049.3 #165 8:48AM
So I want to know...who came up with this idea in the first place?? Cuz it's genius!! :) - DaisyBell  682.0 #272 9:02AM
Hilarious! - cinderelli  361.5 #600 9:03AM
This is my afvorite PLANK! - NeverlandTink  423.1 #485 9:04AM
Still so funny! This is true plankage! - calidream1  397.5 #534 9:07AM
It really is! - BLG  1049.3 #165 9:10AM
Excellent work!  - Tinkaboudit  2267.6 #61 9:14AM
This takes the prize!! So awesome! - JustGoofyDad  2184.0 #65 9:15AM
There have been several good discussions on planking here already. - Zooter  1388.7 #111 9:16AM
I say we plank our way down Main St. for the October meet up :) - MissyluvsDisneyland  362.0 #598 9:55AM
If we can find CM Morgan and CM Melissa "Misa" again. They were awesome and LOVE planking. It was their idea! - tina  1155.8 #144 10:23AM
That's awesome!!! - dopeyluv  111.9 #3311 10:25AM
Siiick!!!   - jamesLA  76.6 #3885 10:39AM
That is EPIC!! - mrstwist27  11.9 #9209 1:56PM
that's awesome ! - Disneymamaa  8.3 #11599 2:14PM
Bump - Dave  13223.6 #2 8:14PM
OMG... ROFL!!!! - SJCSharkie  315.5 #776 8:15PM
This is still SO AWESOME!!  - kyoto_sparkle  150.2 #2646 8:15PM
Impressive! The MW mafia is in da house! - donnievegas  1132.6 #149 8:16PM
In the case of planking vs. anti planking, planking reins superior! - SoloSiyoNqoba  600.4 #321 8:17PM
Next time there's a Congo planking, someone PLEASE let me know! :) or who wants to plan one?! :D - sarahpie  275.3 #1049 8:23PM
Wow that's impressive  - DisneyByMarco  1331.0 #116 8:23PM
Hahaha!!! - OCdrumGuy  624.7 #304 8:24PM
This is great! - MXPrincess399  743.4 #241 9:23PM
BAD@$$...... - Bignfast  42.1 #4873 9:26PM
Bignfast u big silly u can't say that on here. Goofball! - Mrsblue  693.1 #264 9:27PM
I apologize to all offended. It has been fixed. Is that okay Mrs.Blue? - Bignfast  42.1 #4873 9:43PM
Perfect. - Mrsblue  693.1 #264 9:44PM
That's awesome - Ferbalisous  64.5 #4153 9:48PM
Awsome - piratemom  467.6 #434 10:18PM
That's is awesome! Wow!  - PrincessLauren  23.9 #6289 10:30PM
Looks like @Maybie's Mickey head request isn't too far off now. - craziemutant  109.6 #3356 10:35PM
bump for a good laugh - Dave  13223.6 #2 12:55PM
haha this is awsome!! :) - MinnieNikki  88.1 #3678 12:59PM
Thanks Dave. That was good for a laugh - Tealtownfan  1015.5 #173 1:06PM
Great job! - HappyHaunt  41.9 #4890 7:53PM
 - DisneyByMarco  1331.0 #116 7:54PM
Haha that's awesome!!!! - DizPrincess_Sam  310.3 #803 7:59PM
Its done at disneyland therefore disneyland real time, please stop hating and bringing negativity. Thanks. - AndrewJ  158.9 #2516 8:00PM
CMs are laughing at you, not with you. Post planking on a different site. Not here - nonphotopassphotog  3.6 #27076 8:01PM
Nice - People_Mover  24.1 #6258 8:02PM
Although it's a negative comment, he brought the planking pic back to the first page. Thanks for bringing planking back!!! - KissDclown  1089.1 #156 8:04PM
..must have moar planks. - AndrewJ  158.9 #2516 8:05PM
Still love this photo!  - kyoto_sparkle  150.2 #2646 8:06PM
Too funny you guys! I loooove that CMs helped! - SorcererMky  300.7 #862 8:06PM
im surprised that the CM's actually endorsed it.. haha bring back memories - DonaldMissingPants  302.8 #845 8:06PM
There still doing this stuff I thought it got old - xxgreenbpac1xx  53.4 #4454 9:41PM
still love this. Hey KissD you have not done a plank yet. - Plumiegirl  9393.9 #4 9:44PM
How fun to join this - mstiauna27  89.9 #3650 9:44PM
Nice - RyanP  242.9 #1387 9:48PM
OMG lmao - 2thtchr  84.8 #3731 12:14AM
 - CM_tamstirr  553.2 #348 9:07AM
Hahaha thanks for sharing!!!! - pinaycharms  16.0 #7745 9:15AM
love how the haters come out of the woodwork - Dave  13223.6 #2 9:24AM
Fun!! - mcarthy6  426.5 #479 9:25AM
Still loving this!  - kyoto_sparkle  150.2 #2646 9:26AM
 - 1lvdsny  63.8 #4173 10:45AM
Crazy! - VanDisney  342.3 #656 10:46AM
Too cool!! Wish I was there to see it! - dltwin55  217.7 #1709 10:47AM
Like!! - StephiePooh  572.6 #333 10:48AM
I don't get the planking... Can someone explain??? - dislove  14.6 #8158 11:29AM
Funny :) - ponyboy  22.7 #6463 11:55AM
planking = O_o lol - kristian  1992.1 #73 11:58AM
I LIKE IT ALOT  - Iyqtoo  212.8 #1777 12:02PM
That was fun! Love it! - Zooter  1388.7 #111 12:05PM
 - LBChica  2375.1 #57 12:02AM
Kuddos on having the guts to lay on the ground.. lol - ZombieWebbie  90.8 #3633 12:03AM
 - Mrsblue  693.1 #264 12:03AM
Yay! Love this one too - iyuzMickey  515.9 #383 12:05AM
Hahahaha I love this one ! - CMWalker  341.4 #659 12:06AM
this but what about the amazing ytherum dangerous railing plank? - Plumiegirl  9393.9 #4 12:08AM
Awesome..... - sweetnerdiheartmickey  252.2 #1269 12:10AM
I don't really get the whole planking craze but this is hilarious - Jillian  767.1 #228 12:11AM
Cool! - jamesLA  76.6 #3885 12:14AM
Are all the hotels sold out as i really don't like this craze - puddy77  225.0 #1607 1:55AM
Bahahahaha!! - melissa_ficent  318.6 #759 2:09AM
Love it! - Jillybean85  210.7 #1803 2:16AM
Let the planking posts begin (again)! Remember to just keep scrolling!  - jjdq  338.0 #668 4:09AM
wow crazy - DLR_Fan  270.1 #1108 7:11AM
Bump - DisneyMM  116.0 #3239 12:46PM
Planking my favorite I missed out - Apprentice  275.9 #1044 1:00PM
That's fricken awesome! Cast members are so cool! - TinkerBrat  14.7 #8124 1:59PM
Hahhaha I typically hate when I see people planking, but this is just too awesome not to like! Lol plus how nice of the CMs to help :) - CAMcakes26  10.4 #10015 2:01PM
Still love this! - PrettyPixie  760.3 #231 8:51PM
Cool!!! - ima-pirateswife  744.9 #239 8:59PM
Human Centipede - TheNewTrent  749.0 #235 1:15AM
Now that it a very helpful tag admin👆 - Waites4DodgerEars_CM  1002.3 #176 4:41AM

Follow the new MouseWait Blog for updates, how-tos, tips, contests, and more! 

Didn't know there was one. Yay - TrueFromOzLovesDisney  481.8 #414 4:20PM

DISNEYLAND PARK:

Innoventions reopens as Star Wars Launch Bay September 30
Haunted Mansion Aug 24-Sept 11
Space Mountain Sept 7-Sept 11
Pirates of the Caribbean Sept 14-Sept 30

DISNEY CALIFORNIA ADVENTURE:

Luigi's Rollickin Roadsters opens early 2016
 

Were visiting during the diamond celebration.  I'm so excited because all of our favorite rides will be open! - Dsc1983  16.2 #7686 10:53PM
Awesome! Can't wait! - PrincessDaisy  323.7 #733 8:33AM
Noooooo...missing HM by 3 days 😭 - MissMolly  1319.4 #119 8:35AM
Thats how I feel about pirates ! - wonderlandgirl  341.6 #658 10:34PM
Darth Vader will be commanding the pirate ship beginning Oct 1. - MsTikiMermadam  484.8 #409 9:45PM

Here are the Top 10 MouseWaiters of All-Time:

1. Coaster
16146.6

2. Dave
13223.6

3. jacdanfan
9433.63

4. Plumiegirl
9393.85

5. Tom
9215.39

6. goofygal
9034.62

7. uscdisneyteacher
7687.99

8. BaseballMickey_CM
7194.28

9. CobbPR
7122.15

10. Sonja
6794.36


Such great people on this list, many who doSo much for the app. 😍😍 - secretagentangel  2198.7 #64 2:09PM
Yay! Thank you! - Song  1867.9 #82 8:50AM

Our new Walt Disney World App for iOS is here! MagicSearch, upNEXT, new Lounge, and tons of other upgrades. Go get it here. You can see all of the new features and how tos here

thanks admin - Fantasmicfan1  1376.0 #112 9:42PM
  - jacdanfan  9433.6 #3 6:08AM
- Lilogirl1  121.6 #3119 4:26PM
Thanks! DW fans appreciate you! - LeighMouse  17.9 #0 7:58AM

DISCOUNTED DISNEYLAND TICKETS THROUGH MOUSEWAIT! You get 2% off select tickets if you purchase on this page and use the code MOUSEWAIT at checkout. A percentage of your total purchase comes back to MouseWait, which helps cover our monthly maintenance and development expenses! You will also get 100 Credits if you email us your receipt along with your username! 

Can you get a discount on annual passes too? - DeeDeeMouse  257.0 #1225 9:59PM
How do you get discount on AP passes. Guessing use MOUSEWAIT - suzieq65  75.9 #3900 4:00PM
You get discounts on AP by renewing early. It's through Disney . They'll send you a card.  - secretagentangel  2198.7 #64 8:58PM
It says discount not available ... Maybe I'm doing it wrong? - gedi0614  31.6 #5497 12:13AM

TRIVILATOR 2.0 for iOS is here! We made it faster, easier to use, improved Random Games, fixed Push Notifications, added a Remove Ads option, new game packs, and we optmized it for the iPhone 6 and 6 Plus. Get the complete run down on our new blog here. Get the new update in the App Store, or grab it here. Did you know you can play on the web or from any device via our web version? Tell your friends about the TRIVILATOR, and submit your questions so they (and you) can be featured inside the app. You can submit your questions here. Have fun!

- valj84DisneyDeppAddict  217.4 #1712 12:58PM
Hi, @@valj84DisneyAddict Hope you are having a wonderful Easter 🐣Come play Trivilator with me! - Moog  56.8 #4347 3:00PM
Yes! A wonderful day!  Hope yours is great too!!! I will look for you on Trivilator. 😁👍 - valj84DisneyDeppAddict  217.4 #1712 3:27PM
Is it a game? - palomine96  20.6 #6787 11:58PM
Yes!  It's a separate app.  Come play! - Moog  56.8 #4347 8:58AM
- djmickeymouse  8.1 #0 10:08AM
I just re downloaded trivilator after a brief break from the losing stretch 🙈 feel free to add me! I am back and ready to play!  - LindseyanaJones  125.7 #3031 9:04AM

Easily manage the social side of MouseWait for Disneyland and Disney World with our new mousetopia app for iOS. Post to the DL or WDW side, use your Stickers, and utilize our new MouseWait Messenger. Optimized for iOS 8 and the iPhone 6! See what's new here


MouseWait COUNTDOWN for iOS is here! Countdown the days to your next Disneyland or Disney World trip with our images OR your pics! Your Countdown also displays on Apple Watch and is beautiful on iPhone 6 screens. Secure the discounted launch price for a limited time.

I have the countdown and I love it! - tree320  0.6 #0 9:26AM
Just got it! - Dizkid  370.4 #579 12:29PM
Love it!!My count down is 13 days.Yahoo Yippee!! - LorisMickeyEars60  40.7 #4963 3:13PM
Downloading it now.  - TrueFromOzLovesDisney  481.8 #414 4:18PM

Here is the Overall Quality Top 10 real-time list. Follow these MouseWaiters for great content:

1. CobbPR
6727

2. uscdisneyteacher
6018

3. Dave
5607

4. BaseballMickey_CM
5552

5. Duchess_SMK
5049

6. Plumiegirl
4975

7. Stitch_Legacy
4712

8. HandMeAChurroImmaFaint
4463

9. ElSuperRaton
4197

10. Winnie111286
4121



SEE THE TOP 100

This list needs to be updated! Just saying😬 - MadameLeota  3399.9 #39 9:51PM
FINALLY!  Thank you!  - MadameLeota  3399.9 #39 2:34PM
is this just a standing thing? Never changes? - DarthFairy  178.3 #2216 8:06PM

Use this link (save it as a bookmark to make it easy) before you add things to your Amazon and MouseWait will receive 5% of your purchase! Thank you for your support!

Purchased the Voyageers book through this link so MW benefits twice  - UTDISNEYFAMILY  1648.6 #93 4:48PM
Spent $490 on it the other day - CVDisneyland  388.1 #549 12:40PM
Thank you! - Admin  5:04PM
I buy pretty much everything on Amazon. Nice to know MW can get a little piece of that! - MellyMelBB  65.0 #4144 12:06AM
I will do this next time I'm on Amazon! - DisneyLov3r  10.3 #0 5:02PM

Credits Hall of Fame. This real-time list honors the top Credits purchasers by showing the total number of Credits purchased. These MouseWaiters play an integral part in helping us maintain and innovate. Thank you to everyone who buys Credits in the MW iOS app, TRIVILATOR, and Goat Effect!

1. jacdanfan
70000

2. iLOVELUCYnDISNEY
63000

3. secretagentangel
62300

4. DisneyGrandma
51500

5. leopardditz2000
48500

6. DisLUVney
42500

7. debbiev
42250

8. MeridaFan
41630

9. MelodyMouse
40000

10. MinnieMyLove
38250

 

  Well done and congratulations.  Now I know how some people have so many stickers.  Keep up the good work:-) - beentoall  198.6 #0 2:55AM
And they share - suzieq65  75.9 #3900 9:06PM
#10 needs a pic bad! - DarthFairy  178.3 #2216 12:42PM
@DisLUVney, lol weren't we just talking about this haha - MinnieTinker  549.3 #352 8:58PM
I can't help myself....help me. 😂 - DisLUVney  608.1 #313 9:23PM
Wow wow wow!!! - stanvoodoo  19.4 #6988 10:52PM

Download VOYAGEERS to your device today! Discover the VOYAGEERS Society, and the magical Main Street Realm in this action packed adventure for kids of ALL ages! Also available on iBooks and Kobo. Follow the VOYAGEERS on Facebook for more info and behind the scenes exclusives.

Like normal I am late to the party. Reading it now - Tealtownfan  1015.5 #173 3:13PM
Got it! More than halfway thru it! It's a lot of fun!!!👍👍✨✨ - TinkerSchelle  1783.7 #85 10:53PM
  - mckelfam  36.7 #5159 3:09PM
Weeeeee - MommyandBash  240.1 #1421 10:29PM


Hey I'm finally on this list 😄👍🎉 - Sweet_Irish_Cream  4399.5 #27 10:39PM
Your always on the list!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂list of what I don't know😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝. Jk - Fantasmicfan1  1376.0 #112 12:34PM
Love seeing everyone's pictures from Disneyland !! I know, we always have a good time :) - Lyssa2012  196.1 #1983 11:22PM
i am so glad i got to experience it,  but did not have to go thru it! - MsTikiMermadam  484.8 #409 5:56AM
After all of this time being away and I made the list - cyndaws  258.0 #1216 1:45AM
First time on the list!!!!! - Voycekids  30.8 #5571 10:37AM

Get 100 Credits for staying at the Hojo Anaheim! Just fill out this form and we'll get the Credits added to your account. When you stay at the Hojo, you help us continue to improve MouseWait. Call their in house reservation number and remember to mention MouseWait--you will love everything about the Hojo!

Credits have been applied to everyone's account as of today! - Admin 11:40AM
I just called them to price out our potential trip in June. Chris was so nice and the MW savings are phenomenal! Still waiting on work vacation approval to reserve the room!  - HNL2SFO  205.4 #1865 1:26PM
What percentage saving are we looking at for being MouseWaiters? Is it better than a AAA discount.  - MoChuck  130.6 #2957 3:57PM
@Admin. I filled out a form for May 22nd.  I hope you got it. Thanks. - Winnie111286  5088.4 #20 2:23AM
@@Admin I booked with get away today and am staying at the HoJo in December.  Does MW still give the 100 credits or do I have to book with the hotel directly? - dsnylvr1975  13.7 #8442 5:02PM

Here are the upcoming MouseWait Events. You can post your event on mobile here, and on the web here. Thanks!


We have our weekly MW sticker meetup at La Brea bakery at 4 pm in Downtown Disney! Lots of fun for newcomers and all and a great way to meet new people! Then we go to the MW spot we've held in DL to watch PTN and fireworks! Everyone is welcome! - secretagentangel  2198.7 #64 6:10PM
On Tuesday nights, duh!!!😂😂😩 - secretagentangel  2198.7 #64 10:47PM
Thank You - suzieq65  75.9 #3900 6:20PM
We will be there in November - makeitbluesaysmerriwether  41.7 #4898 9:58AM
I'm gonna have a crowding meetup Presidents' Day weekend! Post to come!  - TinkerSchelle  1783.7 #85 5:42PM
I'll crowd with you  - LaPearleNoir  1638.1 #96 2:27PM
I ❤️ crowding meetups - bonedaddy909  1354.8 #113 12:29PM
Would love to come! - susanann  8.9 #10984 6:15PM
What day works best for you guys bonedaddy909 and susanann and LaPearleNoir? - TinkerSchelle  1783.7 #85 1:21PM
Any day Friday theough Monday works for me! - susanann  8.9 #10984 2:12PM
Friday thru Sunday for Us😃.....Wait a minute😳what the heck is a crowding meetup and what would we be crowding into??😂😂😂 - bonedaddy909  1354.8 #113 7:09PM
Actually the 5k is May 6th, 10k May 7th and 1/2 on May 8th in 2016.  I am doing 5k and 10k. - barbwire  7.1 #0 10:42PM
are there any MW going to Mickeys Halloween Party 10/31?  It would be fun to meet up.  - kimm84  28.5 #0 11:24PM
I think there is a post for this. Try searching for it, and you'll find all kinds of information about this particular night. Have a great time!  - teach67  129.6 #2972 11:09AM
Look under cadaver call and then find the date on post. I think that night is posted by toarrispirate - secretagentangel  2198.7 #64 2:12AM

Subscribe to the MouseWait Email NEWSletter for Disneyland and MouseWait news, and never miss an update! 

Nice pic!📷 - Stitchcrazy62622  16.9 #7494 10:18PM
Oh how we miss you MSEP... 😩😩😩 - DisneyBallers  26.9 #5919 10:05PM
Awesome!! - stanvoodoo  19.4 #6988 7:25PM

TOP 5 THINGS to do this week at the Disneyland Resort:

1. Watch the new "Paint the Night" parade 8:50 and 11pm nightly.

2. Watch the new "Disneyland Forever" Fireworks show at 9:30pm nightly.

3. See the new "World of Color" 9pm and 10:15pm nightly.

4. Try to find a "Made with Magic" wand or paintbrush which allow you to interact with select Disney experiences and merchandise. 

5. Look for the Word of the Day displayed outside of the theme park entrances (or in the MouseWait Lounge) and text the word between 7am and 10:59am Pacific to the shortcode listed on the sign. You must be at the Disneyland Resort to enter. If you win, you will be notified around 11am via text or phone. For more info go here

And don't forget about Food! Check out our real-time Food blog to see what's new at the Resort. POST YOUR IDEAS BELOW and they could make the weekly top 5!

Come to our la  Brea sticker meetup which starts early at 4 pm then come join MWers to watch PTN and Fireworks too!  - secretagentangel  2198.7 #64 11:59PM
was bummed i did not make it two weeks ago,  see you in aug! - MsTikiMermadam  484.8 #409 6:41PM
Check✔️finally completed the list! I think my favorite is the new fireworks shows!!! Gives me goosebumps and brings on the happy cry.  - MinnieMyLove  191.2 #2038 9:00AM
- piratemom  467.6 #434 12:50PM
I wish! Soon, very soon!! - MyMouseMickey32  158.8 #2519 4:56PM

What if Walt never dreamed of Disneyland? What would your life be like? What would the world be like? Get Book Two of the VOYAGEERS Saga - The Great Storyteller - on Amazon. Buy the Paperback and get the Kindle version FREE! 

Thank you Admin! This book is a great read. I recommend it to anyone who is a Disney fan. Can't wait for the next one! - grumpypapa  3667.4 #36 8:38PM
Thank you for reading! - Admin  6:26PM
cant wait to read it - ebugsmama  18.1 #7261 10:32PM
- MommyandBash  240.1 #1421 1:32PM
- DarthFairy  178.3 #2216 4:40PM

Here are the overall MouseRank leaders for the past 6 months:

July 2015: Winnie111286 463.58
May 2015: MelodyMouse 679.4
April 2015: Fantasmicfan1 466.89
March 2015: HARR_E 423.38
February 2015: Winnie111286 364.36
January 2015: ShariRenee 408.65
 

! - FrankenweenieVelinee  2384.9 #55 7:16AM
- MowgliLovesBaloo  65.2 #0 5:18PM
- LindseyanaJones  125.7 #3031 11:31AM
- XochiFryingPanWhoKnew  83.9 #3751 5:02PM

Disneyland unFORECAST (BETA) is here! Top MouseWaiters giving you the rundown of what's happening at the Disneyland Resort. The unFORECAST now has its own page on the web www.unFORECAST.com

unFORECAST for the week of August 31, 2015
Look for light crowds this week until Labor Day weekend begins on Friday. Disneyland and California Adventure will close early for the second week in a row (DL 9pm, DCA 8pm). Looking back at MouseWait's Historical Crowd Index (available in our new MagicPlan iOS Calendar), this week last year averaged in the high 50s (approx 60% capacity) -- that means it was a very slow week. Even Labor Day last year (which fell on the 1st) averaged in the mid 70s, which is light for a holiday. Now that most schools are back in session, we should see lighter crowds at the Parks until Halloweentime begins! To get a real-time look at crowd levels, check the MouseWait App for Crowd Index averages and wait times. Have a great week! - Admin Aug 31, 2015 9:23PM



We have always noticed that Saturdays are better than Sundays! We always come on the weekend and say we want to leave at dinner time on Sunday, but always leave by 11-12 because there are so many people. We love Saturday!! - 1Princess3Princes  495.8 #400 5:39PM
I agree. I think it has to do with most passes being blocked - PoohSizedGuy  18.6 #7166 11:53PM
Saturday's rule! One of the perks of a premium pass!  - snappy  399.8 #532 7:32AM
I love these posts!  I do have a question/request/suggestion...is there a way to only show the 3-4 most recent posts?  It's a lot to scroll through. @@Admin - TiggersAndTinks  162.3 #2469 5:08AM
I second this. The info is great to have, but it's too long.  - 1HitchhikingGhost  239.8 #1423 5:04PM
summer surely has been very busy!  - MarshaMouse  4821.4 #22 12:18AM
I was there this week, Tues, Wed.,Thur. Very hot and muggy. Long lines except single rider lines were great. Because we had 3 days we didn't mind waiting in line. It's so fun to people watch while you wait. We had a great time. Can't wait until next time to go back. - Popcorn  9.4 #10629 9:33AM

Here are the recent wait time leaders:

July: MelodyMouse 417.38
May: MelodyMouse 640.08
April: WARLOCK 228.33
March: HARR_E 290.27
February: jacdanfan 251.32
January: ShariRenee 246.23
December: MelodyMouse 303.05
November: MelodyMouse 410.98
October: jacdanfan 189.98

 Everyone for making   - Boundin  614.8 #310 10:21PM
That's awesome but like me a lot of ppl can't enter wait times I can't ever open or connect while in the park  - mickeyat78  1855.2 #83 5:39AM
Wow. Sorry to hear that. I'm on ATT and sometimes can't connect, tho it is rare - MelodyMouse  6678.0 #13 8:12PM
great job! It's the wait times that brought me to this app. Thank you - Kimo  183.7 #2144 8:16PM
The mysterious disappearing month of June! - MelodyMouse  6678.0 #13 12:13PM

Here are the Weekly Top 10 TRIVILATOR Players. Find people to play here. Play Disneyland Trivia with your friends on iOS. Play on any device with our new web version here.

1. DisneyMakesMeSmile
2.01

2. beentoall
0.82

3. Dolewhipped
0.28

4. mamabeam
0.2

5. Moog
0.19

6. DisneylandOrBust
0.17

7. sawman911
0.12

8. Goofytom
0.08

9. Disneylanddad702
0.06

10. DonaldRox
0.06

 

Yay @@Moog!!!! So great!  😁 - valj84DisneyDeppAddict  217.4 #1712 6:28PM
You sweet thing!  You crack me up!  I'm merely an apprentice being schooled by @@Tom!! - Moog  56.8 #4347 11:33AM
👋❤️ - Tom  9215.4 #5 11:47AM
Wtg @@DisneyMakesMeSmile and @@Moog ;) - otilegna  2316.1 #58 7:41PM
A major compliment from someone who hands me my you know what every game, @@otilegna 😜!!! - Moog  56.8 #4347 8:05PM
Yay !!!  - otilegna  2316.1 #58 9:42AM
Kind of shows anyone can play trivia and do well, newbie or veteran!😀 - secretagentangel  2198.7 #64 1:33PM
i fail hard!!!! - DarthFairy  178.3 #2216 7:23PM
Finally on the list thanks to @@DisneyMakesMeSmile - beentoall  198.6 #0 11:31PM

MONTHLY OVERALL REAL-TIME LEADERBOARD

1. toystory3
98.03

2. Goofytom
86.75

3. DarthFairy
61.45

4. disneybob49
56.16

5. grumpypapa
52.77

6. Song
42.98

7. leopardditz2000
32.44

8. adisneyfamily
31.68

9. MsTikiMermadam
27.87

10. SorcererD91
23.87



SEE TOP 100 LEADERS

I love Disneyland! - MelodyMouse  6678.0 #13 11:30PM

Thanked by:   Tom   FrankenweenieVelinee   JediKitty   DarthFairy  
MONTHLY WAIT TIME LEADERS REAL-TIME: Thank you to everyone who enters accurate wait times--you earn MouseRank Points, Credits, worldwide fame, and wealth beyond your wildest dreams when you enter wait times at the Park (ok maybe not the last two things). Please remember to ONLY enter wait times that you have verified in person, this improves our algorithm substantially, thanks!

1. toystory3
98.03

2. Goofytom
63.73

3. grumpypapa
39.62

4. Song
28.42

5. JPatDL
22.2

6. janetx
14.92

7. Madgesty
14.17

8. DarthFairy
12.7

9. Coaster
10.8

10. YoPirate
10.3

 

SEE THE TOP 100

Been in the Midwest much of August. Nice to see wait time warriors have been out there walking and working! - MelodyMouse  6678.0 #13 7:25AM
Hope you're having fun!! - secretagentangel  2198.7 #64 11:37PM
Wow! I'm on the list 😊 - disneymom1  238.5 #1431 10:17PM
14 more days and I shall be entering in wait times for the first time( I was slow and shy to post). Well actually it will be 15 days. The first  day we check in and go to Trader Sam's. 😉 - varela2892  6.5 #14137 7:14AM

Thanked by:   goducksgo   boomom   catlikesmouse   2 More Thanks Tom   Song   DarthFairy  

 
Deadliest Cast Member SEASON TWO is here! Find out what really happened on Disneyland's 50th Anniversary. Twenty-four hours or real-time action, authentic Disneyland history, and a finale that you'll never forget. EVENTS OCCUR IN REAL TIME. Download it to any device from Amazon here.

Will there be a Season 3??  Please??? - YoPirate  690.3 #265 8:03PM
I bought the paper copy for myself and 2 copies of season one for christmas gifts!  LOVE THIS BOOK!!! - snitsos  30.0 #5646 5:28PM
Thank you snitsos for your support, glad you liked Season Two! - Admin  12:13AM
Thank you for your support glad you liked Season Two! snitsos - Admin  12:15AM
Test - Admin  12:16AM
Both books are an  read!  I've read both numerous times and will re-read again before our Nov trip! - Dianat710  5.5 #16229 7:13PM
- djmickeymouse  8.1 #0 8:30AM

Play Disneyland Trivia with your friends for FREE! See the list of TRIVILATOR usernames on this page. Play from any device with our new web version

Cool admin. Hope I do better than the first one. Hope people that enter will be ready to play and the tournament moves along better - Goofytom  1305.2 #120 6:41PM
I will announce the December tournament date this week. - Admin 11:58PM
Can't wait! - sawman911  733.0 #248 6:30PM
There should be a droid version of this. I. would love to play  - bryanjung1997  1.1 #66087 2:19PM
I end up deleting games while in progress due to opponents leaving me hanging FOR-EH-VER!!! - MommyandBash  240.1 #1421 12:18PM
It happens, if you want start a game and I'll play you. I take a couple days off a week but I'll finish the games I start. - richiii3  740.0 #243 2:20PM

Here are the top 10 News Contributors:

1. BaseballMickey_CM
7194.28

2. Stitch_Legacy
5138.01

3. RickChavez
3537.09

4. ScooterMike
1962.99

5. SPandEvLover
3849.71

6. caramiapoohAKAface
3866.02

7. IDVandalSkipperCM
2407.63

8. Dave
13223.6

9. Duchess_SMK
6163.09

10. Sweet_Irish_Cream
4399.48



SEE TOP 50 NEWS CONTRIBUTORS


Your Donations Help Us Make MouseWait Better!

TOP MWs of the WEEK

1.toystory3 269.98 #11  
2.MelodyMouse 228.23 #13  
3.Winnie111286 200.89 #20  
4.BAMBAM 105.27 #0  
5.grumpypapa 100.94 #36  
6.Goofytom 90.12 #120  
7.jacdanfan 76.36 #3  
8.DarthFairy 65.95 #2216  
9.Tom 62.91 #5  
10.disneybob49 60 #782  

MW Quality Top 100    Monthly Leaders   Top 100 MouseRank Leaders  Top 50 News  Monthly Wait Time Leaders


Use this link to do your shopping on Amazon.com and MouseWait benefits from your purchases!






Get Disneyland and MouseWait News before anyone else! Join our Priority Text List today.


By UsernameBy Keyword
See what's happening LIVE at Disneyland!