lakers unofficial
MR-banner600
 1155.8 #128 (DL Qual #417

Jun 4, 2011 6:08 PM  Disneyland Talk Land
MW conga planking! CMs LOVED it, they all came and sectioned off the area for this.

Tagged in: 2011 Pictures  
Now we're gettin organized!! - darthsean  70.0 #3900 6:08PM
Awesome!!!  I am extra sad we missed it - Mrsblue  692.9 #240 6:09PM
LURVE it!!!!!  - Dahulagirl  1054.9 #147 6:09PM
You did it! Cool! - MomWithAJuiceBoxBuzz  1127.4 #134 6:09PM
Even the CMs blocked it off.....now you know its harmless fun! - DisneyVillain  356.0 #590 6:10PM
Hahaha all the people are probably like wtf are these people doing - TheKaJaSi  144.8 #2671 6:10PM
Priceless - disneychick  235.8 #1416 6:10PM
LOL.. this is awesome! Fun! - Tinkerbabe  49.2 #4445 6:10PM
Very cool. That is great. - donduck  21.8 #6264 6:10PM
Awesome!! - Applek_CM  246.0 #1294 6:11PM
awe! i wanna be at disneyland! - PrincessLani  111.3 #3247 6:11PM
 - veronica619  517.7 #356 6:11PM
No thats what im talking about!! - Pinup Princess  169.7 #2288 6:11PM
 really wish I could have been there for this! - kbeenss  181.8 #2118 6:11PM
The CMs were ALL about planking. Laughed their butts off when we showed them pics. - tina  1155.8 #128 6:11PM
YES!! this is what I was waiting for!! Way to go! I love that the CMs were cool with this! - luvMickey  583.6 #306 6:12PM
Hahaha love it!!!! Great job MWers!!!  - MsNick  56.1 #4234 6:12PM
Awesome!!! - TeenMickey  388.6 #517 6:12PM
Sooooo fun!!!!!!! The CM's were so excited!!! - Kenry  1297.6 #107 6:13PM
LOL! Great team work! - CM_KittyPrincess23  268.0 #1081 6:13PM
Bravo! - Ducky  37.7 #4903 6:14PM
 awesome!!! - ManBearPig  417.0 #471 6:14PM
Got away with that main street plank,I see? Good job and keep on planking - cyniminnie  48.3 #97 6:15PM
Love it! Wish I was there for this! I give it a 10! Flawless  - JDForever02  155.5 #2514 6:15PM
SOOOO wish we had been there for that!! - DaisyBell  674.7 #248 6:16PM
Omg best ever!!! - Madi  204.1 #1847 6:16PM
So sad I wasn't there to see it in person. Planking MWers: Do remember safety first. - luvMickey  583.6 #306 6:16PM
Yes Tina the CMs LOVE it!!! - Mrsblue  692.9 #240 6:16PM
That looks like fun parade. - Miki  41.9 #4706 6:17PM
Great. Awesome pic. - Pixieliz  310.9 #759 6:17PM
Omg. That's awesome. That's how we roll baby. Lmao - angy17  181.1 #2128 6:17PM
Happy to report that none of us incurred any long lasting injuries and are perfectly safe! - Zooter  1388.6 #101 6:17PM
I hope planking isn't just a "fad" and never dies I love it! It's funny and looks like a ton of fun! AND most ppl don't know about so when they see the MW pins and the planking they'll think it's our thing LOL I love it! - EvyJoBonCM  44.9 #4594 6:18PM
 - Dizkid  357.1 #586 6:19PM
Had I know, you would have 2 more. Eating gumbo right now. - ZombieJerky  372.1 #549 6:19PM
Whoa! How many is that? 6? - BLG  1049.5 #149 6:19PM
Ok I'm way out numbered - good one - Plumiegirl  8344.9 #3 6:20PM
LOL! This is great! :0) - iyuzMickey  511.1 #365 6:21PM
totally love this!!  - Principessa  309.5 #770 6:22PM
So awesome! Didn't planking die for like 2 days? Lol glad to see its back, y'all are getting way creative. - EpicMoni  254.8 #1203 6:24PM
VMT is squeeeeee'ing with delight. - Experiment818  1638.4 #83 6:25PM
I HEART MW!! - peacelovemickey  350.6 #602 6:25PM
This is awesome!!! Hahaha! - LBChica  2035.3 #61 6:27PM
The CM's were so cool and helpful. They were bummed they couldn't join in the fun. - VillainsFan  1218.5 #117 6:33PM
Awesome!!!  - jodykatin  479.1 #391 6:37PM
Wish I was there to see that awsome job! - Cricket  224.4 #1571 6:41PM
Love it! - RadioMaverick  1065.2 #146 6:42PM
That is tooooo funny! :) - fireflymom  60.4 #4123 6:44PM
 - LadyMulan  583.7 #305 6:44PM
Oh boy! - Katrayher  764.5 #212 6:45PM
I'm soooo loving it wish I was there to participate - shel68  139.7 #2767 6:45PM
Let's see some stacking. - RyanTark  8.7 #10484 6:47PM
Fantastic! - 007flipper  569.7 #314 6:48PM
Haha... great! - TikiJOSEsWingman  332.4 #658 6:59PM
 - Disneylove661  43.7 #4640 7:01PM
I wonder how many people y'all can get head to toe.. That be cool if it's the whole main street!!! - Ohkinnam  24.0 #5981 7:15PM
Rotfl!!!! - calidream1  397.4 #507 7:18PM
For my next trip (which sadly isn't 'til December..) it is my mission to meet as many MW'ers as possible! Haven't met ANY yet! - London-In-Wonderland  450.9 #429 7:18PM
That is great!! The non MW's have no idea what's going on!  - DisneyFanZoe  1111.4 #138 7:22PM
WOW!!!!That's awesomw - Twinklelashes  146.4 #2642 7:26PM
Awesome! - DizGeek  453.6 #423 7:28PM
Next time you should do MW, instead of a straight line ;) - MisFit.Mouse  477.0 #393 7:30PM
Serious craziness!!  - Bunnie  466.1 #407 7:32PM
Epic planking guys! I love it. - cinderellasmommy  133.0 #2863 7:34PM
Fantasic! Bravo! - MWer_Lizzie  113.6 #3205 7:34PM
 - toph  2416.6 #46 7:34PM
That awesome - Disneybaldie  353.1 #597 7:35PM
 - toph  2416.6 #46 7:37PM
Flash mobs are so yesterday...although with a flash mob, you don't get your clothes dirty. - msdizmaui  632.9 #272 7:38PM
 awesome!! I wana play! - Sweet_Irish_Cream  3941.1 #25 7:40PM
Top 3 I've seen so far *bravo* - CptKirk  766.3 #211 7:46PM
No way, that is so cool! - CantWait  1110.5 #139 7:47PM
Nice! *LoL* - StephiePooh  572.6 #313 7:47PM
Human centipede? - the_names_rich  8.6 #10642 7:47PM
PLANK ON!!!! - HandMeAChurroImmaFaint  4705.8 #20 7:49PM
Right on!!!  - babydoll  5.7 #14750 7:55PM
Yipee! Gotta love the MW family!! - Anders  4.2 #20186 8:06PM
WTG MWers! I wish I could have been there to see it! - weaver941  403.9 #492 8:08PM
Best. Plank. EVER. - Jennabennabofenna  32.2 #5215 8:08PM
Can we flash mob next? - Tammilani  57.8 #4188 8:09PM
Flash mobs aren't allowed at Disneyland - Mrsblue  692.9 #240 8:11PM
really blue? why is that? - mochamistie  272.8 #1028 8:14PM
Too bad! Like I posted it would have been cool to go for a world record! - calidream1  397.4 #507 8:15PM
Wow that's great!!! Someone should have snapped a pic of people's reactions! - LAFDWifey  81.5 #3707 8:16PM
I so wish I could have been there fe that plank. It would have been so fun. - MrSIC  378.6 #534 8:18PM
They spend tons of time and money on their entertainment dept. Training dancers and singers. And they do a fabulous job, and don't want anyone pretending to be part of the show when they aren't. Thatd why kids over 10 can't wear costumes to the parks - Mrsblue  692.9 #240 8:18PM
Lol ... I see guiness in the near future for 1st ever planking record at DL....for 2011 - ClassicSteamboatWillie  3.7 #24279 8:19PM
(no tone intended) - Mrsblue  692.9 #240 8:19PM
That's the best one yet! - MainStreetMom  112.5 #3223 8:19PM
hahahhahahha!! thats awesome!! - disneygirl19  122.3 #3031 8:20PM
And you all know, horses travel on those roads, day in and day out, and have done so for the last 55 years...Not to mention the millions of pairs of shoes that touch that floor...I'm not too sure this is a good idea - agarcia38CM  6.0 #14121 8:34PM
Whats going to happen? Germs? Disney keeps those streets pretty clean and there are more germs on a shopping cart than a street. lol - Mrsblue  692.9 #240 8:37PM
Aaww I wanted to do the flash mob plank - lisaw  138.5 #2790 8:40PM
We didn't lick the street, geez!!!! - Kenry  1297.6 #107 8:45PM
It's really not that different from opening a door or using the bathrooms here. No harm! It took all of 30 seconds. - tina  1155.8 #128 8:47PM
Please. The streets of DL are covered in churro dust. Mmmmm. Churro dust. - Experiment818  1638.4 #83 8:48PM
Its so funny to me. Shopping carts are a haven for bacteria and people don't bat an eye at putting their kids in them. But a clean Disney street for two seconds might be germy. - Mrsblue  692.9 #240 8:49PM
Germs are good for you. They help build up your immunity. - KissDclown  1089.3 #142 8:50PM
So jealous.. - KelBelle  453.2 #424 8:50PM
Listen to Kiss she is a nurse! - Mrsblue  692.9 #240 8:51PM
So true @mrsblue..I have a DL trivia app on my phone and it says that the streets of DL are swept and steam cleaned every night! You don't hear that about the grocery carts.... - iyuzMickey  511.1 #365 8:52PM
Awesome!! Wish I had been there to see it!! - MinnieJ  281.9 #944 8:56PM
Wish I was there to partake in the planking festivities - gabes0969  425.8 #452 9:00PM
UN. REAL. - GlassSlippers  363.6 #565 9:01PM
LOL @ E818!! And awesome to the MW'ers planking!!! So funny! - dizzycat1969  132.9 #56 9:02PM
You should have seen how giddy I got when the CMs said they were going to get more CMs so they could block off the area around us so we could do this...best part was that it was the CMs idea - Dave  12078.3 #2 9:20PM
CMs rock! - wonderlandgirl  338.2 #639 9:21PM
Love it!!! - JewelsLuvsDisney  196.3 #1941 9:22PM
This is too funny! Best planking photo EVER!!!! - kyoto_sparkle  150.2 #2583 9:23PM
So cool, thumbs up. - JediStitch  429.7 #445 9:23PM
I love that the CM's did this for you guys! - kbeenss  181.8 #2118 9:24PM
Okay. I think this one takes the prize. Bravo all including the CMs involved. Great job. This one will be tough to beat. - Mouse92im  256.0 #1192 9:25PM
that's so cool of the cast members! - redrockprincess  3.6 #25612 9:27PM
 awesome!!! - MozPrincess  582.4 #307 9:28PM
The CMs wanted to go ask thier leads if they could do it also and were coming up with inovative ideas for us. We were bummed when they got off and had to leave. Over all great day with so many wonderful CM experinces all day long - Dave  12078.3 #2 9:48PM
This is amazing! - disneykimmi  117.0 #3137 10:10PM
How did I miss this??  - Dreamer  276.1 #986 10:21PM
Dang!! :) - catiem_CM  311.1 #755 10:22PM
They are all planking because all they wanted was a churro - cyniminnie  48.3 #97 10:23PM
 - offroadmickey  100.2 #3420 10:24PM
Now that is amazing! Ha. - BriHizzle  374.8 #544 10:25PM
How did I not see this! I was walking in the same area at the same time today! - BaseballMickey_CM  6546.2 #11 10:34PM
Ok no I FINALLY get it! Bravo planking MWrs!! - RocklinMousewife  259.6 #1153 10:36PM
Planking rules! - vanessa3198  10.9 #9104 10:36PM
Epic! - MagicalCaprice  480.7 #389 10:37PM
that is craZy cool u guys! my niece wants to plank but still thinking about where and how she wants to do justice to the plankers .lol - crazydaisy  225.0 #1562 11:02PM
Tell your niece crazydaisy that we are going to hold an "Intro to Planking" class [Planking 101] soon! - Zooter  1388.6 #101 11:07PM
amazing!!!but the bacteria.... ICKKKYY - kristian  1989.3 #63 11:10PM
Love it  - UppityEmpress  786.9 #6 11:13PM
You need planks from main street all the way to the castle - CrashIntoMe  53.4 #4315 11:40PM
Instead of flash mobs it's flash planking! I love it! - Briana  241.0 #1363 11:51PM
nothing was flash mob anything about this.. This was the CMs idea and thats why they got more Cms to help and have it blocked off. If it was not ok with the CMs we would have never done it...In Fact the CMs wanted to plank with us - Dave  12078.3 #2 11:54PM
These were seriously some of the best CM's ever!!!!! - Kenry  1297.6 #107 11:55PM
OMG that is so funny! Great job! Love CMs!!! - Boundin  546.9 #329 11:56PM
Okay this is going to sound totally stupid but what's with the planking??? I feel like you told me the punch line but I didn't hear the joke! - honeybear_smacks  50.2 #4414 12:00AM
 awesome - onceuponatime  172.6 #2245 12:02AM
Wowzers! - Mando  267.9 #1082 12:03AM
No MWers were hurt in this picture - Dave  12078.3 #2 12:16AM
laughing so hard it hurts - MiggyMouse  296.9 #844 12:20AM
How did I miss this!! :( - CMWalker  341.4 #629 12:21AM
How did I miss this? - Rob512  756.3 #214 12:22AM
Awesome! - indyRocks  361.6 #570 12:24AM
I was blocked today so I totally missed this =( - kbeenss  181.8 #2118 12:24AM
@CMWalker & Rob512 I thought the same thing when I saw this pic! How did I miss this awsome plank :-O - VeloMouseGirl  549.8 #327 12:26AM
That is awesome! - harmonylove  209.3 #1781 12:31AM
Kayla I hope you saw our fan club for you as you went by..we had all the benchs on the left side as you were dancing up - Dave  12078.3 #2 12:35AM
Yay!!! piraTAL's little girl was sitting by me during the parade and she was so cute! When we were cheering for you Kayla she said "you guys KNOW that princess? She is beautiful" she is five I think. It was so precious. - Mrsblue  692.9 #240 12:39AM
you guys amaze me daily. - nicoleface  1749.9 #77 4:32AM
That's the new thing now - mstiauna27  89.9 #3564 5:43AM
This was my first planking!  It was really fun! - Domolover  283.4 #931 5:45AM
So cool. - PrincessDuckie  756.1 #215 5:58AM
Well done!  - Ericksenator  376.3 #540 6:08AM
I love that this is on the first page still!!! - Candace  1737.8 #78 6:16AM
@honeybear_smacks Here's an explanation of planking http://tiny.cc/wbfbl - NikkiMickey  1685.5 #81 6:31AM
 - LoveLove  346.0 #618 6:43AM
Wow!! That is a great plank!!! - Missshelly  694.2 #239 7:29AM
@CM_Kayla, I'm glad you saw your fan club. You looked amazing and please do have your girlfriend join us next time! - VillainsFan  1218.5 #117 8:40AM
This pic makes me giggle every time it pops back up! - BLG  1049.5 #149 8:48AM
So I want to know...who came up with this idea in the first place?? Cuz it's genius!! :) - DaisyBell  674.7 #248 9:02AM
Hilarious! - cinderelli  349.7 #604 9:03AM
This is my afvorite PLANK! - NeverlandTink  423.1 #458 9:04AM
Still so funny! This is true plankage! - calidream1  397.4 #507 9:07AM
It really is! - BLG  1049.5 #149 9:10AM
Excellent work!  - Tinkaboudit  2249.1 #55 9:14AM
This takes the prize!! So awesome! - JustGoofyDad  2184.0 #57 9:15AM
There have been several good discussions on planking here already. - Zooter  1388.6 #101 9:16AM
I say we plank our way down Main St. for the October meet up :) - MissyluvsDisneyland  362.0 #569 9:55AM
If we can find CM Morgan and CM Melissa "Misa" again. They were awesome and LOVE planking. It was their idea! - tina  1155.8 #128 10:23AM
That's awesome!!! - dopeyluv  111.9 #3233 10:25AM
Siiick!!!   - jamesLA  76.6 #3783 10:39AM
That is EPIC!! - mrstwist27  10.8 #9149 1:56PM
that's awesome ! - PrincessDanika  8.3 #10906 2:14PM
Bump - Dave  12078.3 #2 8:14PM
OMG... ROFL!!!! - SJCSharkie  315.5 #741 8:15PM
This is still SO AWESOME!!  - kyoto_sparkle  150.2 #2583 8:15PM
Impressive! The MW mafia is in da house! - donnievegas  1132.4 #133 8:16PM
In the case of planking vs. anti planking, planking reins superior! - SoloSiyoNqoba  600.4 #295 8:17PM
Next time there's a Congo planking, someone PLEASE let me know! :) or who wants to plan one?! :D - sarahpie  275.3 #994 8:23PM
Wow that's impressive  - MarcoInTheAz  1236.1 #115 8:23PM
Hahaha!!! - OCdrumGuy  624.7 #279 8:24PM
This is great! - MXPrincess399  678.5 #246 9:23PM
BAD@$$...... - Bignfast  42.1 #4691 9:26PM
Bignfast u big silly u can't say that on here. Goofball! - Mrsblue  692.9 #240 9:27PM
I apologize to all offended. It has been fixed. Is that okay Mrs.Blue? - Bignfast  42.1 #4691 9:43PM
Perfect. - Mrsblue  692.9 #240 9:44PM
That's awesome - Ferbalisous  64.5 #4025 9:48PM
Awsome - piratemom  465.8 #409 10:18PM
That's is awesome! Wow!  - PrincessLauren  23.9 #5999 10:30PM
Looks like @Maybie's Mickey head request isn't too far off now. - craziemutant  109.6 #3276 10:35PM
bump for a good laugh - Dave  12078.3 #2 12:55PM
haha this is awsome!! :) - MinnieNikki  88.1 #3591 12:59PM
Thanks Dave. That was good for a laugh - Tealtownfan  886.5 #177 1:06PM
Great job! - HappyHaunt  41.9 #4707 7:53PM
 - MarcoInTheAz  1236.1 #115 7:54PM
Haha that's awesome!!!! - DizPrincess_Sam  305.7 #792 7:59PM
Its done at disneyland therefore disneyland real time, please stop hating and bringing negativity. Thanks. - AndrewJ  158.9 #2459 8:00PM
CMs are laughing at you, not with you. Post planking on a different site. Not here - nonphotopassphotog  3.6 #25724 8:01PM
Nice - People_Mover  24.1 #5960 8:02PM
Although it's a negative comment, he brought the planking pic back to the first page. Thanks for bringing planking back!!! - KissDclown  1089.3 #142 8:04PM
..must have moar planks. - AndrewJ  158.9 #2459 8:05PM
Still love this photo!  - kyoto_sparkle  150.2 #2583 8:06PM
Too funny you guys! I loooove that CMs helped! - SorcererMky  300.4 #823 8:06PM
im surprised that the CM's actually endorsed it.. haha bring back memories - DonaldMissingPants  301.1 #818 8:06PM
There still doing this stuff I thought it got old - xxgreenbpac1xx  53.4 #4312 9:41PM
still love this. Hey KissD you have not done a plank yet. - Plumiegirl  8344.9 #3 9:44PM
How fun to join this - mstiauna27  89.9 #3564 9:44PM
Nice - RyanP  242.9 #1341 9:48PM
OMG lmao - 2thtchr  84.3 #3654 12:14AM
 - CM_Tamstirr  551.3 #324 9:07AM
Hahaha thanks for sharing!!!! - pinaycharms  16.0 #7325 9:15AM
love how the haters come out of the woodwork - Dave  12078.3 #2 9:24AM
Fun!! - mcarthy6  426.5 #451 9:25AM
Still loving this!  - kyoto_sparkle  150.2 #2583 9:26AM
 - 1lvdsny  57.4 #4194 10:45AM
Crazy! - VanDisney  342.3 #628 10:46AM
Too cool!! Wish I was there to see it! - dltwin55  217.7 #1662 10:47AM
Like!! - StephiePooh  572.6 #313 10:48AM
I don't get the planking... Can someone explain??? - dislove  13.0 #8216 11:29AM
Funny :) - ponyboy  22.7 #6148 11:55AM
planking = O_o lol - kristian  1989.3 #63 11:58AM
I LIKE IT ALOT  - Iyqtoo  212.8 #1731 12:02PM
That was fun! Love it! - Zooter  1388.6 #101 12:05PM
 - LBChica  2035.3 #61 12:02AM
Kuddos on having the guts to lay on the ground.. lol - ZombieWebbie  90.8 #3546 12:03AM
 - Mrsblue  692.9 #240 12:03AM
Yay! Love this one too - iyuzMickey  511.1 #365 12:05AM
Hahahaha I love this one ! - CMWalker  341.4 #629 12:06AM
this but what about the amazing ytherum dangerous railing plank? - Plumiegirl  8344.9 #3 12:08AM
Awesome..... - sweetnerdiheartmickey  252.2 #1226 12:10AM
I don't really get the whole planking craze but this is hilarious - Jillian  767.1 #210 12:11AM
Cool! - jamesLA  76.6 #3783 12:14AM
Are all the hotels sold out as i really don't like this craze - puddy77  223.3 #1581 1:55AM
Bahahahaha!! - melissa_ficent  318.5 #727 2:09AM
Love it! - Jillybean85  210.7 #1765 2:16AM
Let the planking posts begin (again)! Remember to just keep scrolling!  - jjdq  338.0 #641 4:09AM
wow crazy - DLR_Fan  249.6 #1249 7:11AM
Bump - DisneyMM  116.0 #3160 12:46PM
Planking my favorite I missed out - Apprentice  275.9 #988 1:00PM
That's fricken awesome! Cast members are so cool! - TinkerBrat  14.7 #7664 1:59PM
Hahhaha I typically hate when I see people planking, but this is just too awesome not to like! Lol plus how nice of the CMs to help :) - CAMcakes26  10.4 #9385 2:01PM
Still love this! - PrettyPixie  760.3 #213 8:51PM
Cool!!! - ima-pirateswife  706.7 #229 8:59PM
Human Centipede - TheNewTrent  748.0 #217 1:15AM
Now that it a very helpful tag admin👆 - Waites4DodgerEars  974.3 #164 4:41AM

Play Disneyland Trivia with your friends with our new WEB VERSION of the TRIVILATOR! Play single or multi-player games real-time with people from all over the world. You can also play on your iOS device with our app.

I've only been playing random players and that is definitely hit or miss. Anyone who wants to start a game with me is more than welcome!! Plus - you'll probably win! Lol - MissAcroBRAT  246.7 #1285 8:13AM
Just sent you a couple of invites. Let's play - Goofytom  1065.8 #145 4:06PM
I love this game! If anyone wants to play, I'm willing! - DisneylandOrBust  353.5 #0 10:02AM
Are people still playing this? If so, I just installed the app and ready to play. Feel free to invite! - PixiePrincessPolly  6.2 #13568 8:24AM
I'm always up for a game 😊 - DisneyPrincess79  56.5 #4221 1:56PM

Disneyland unFORECAST (BETA) is here! Top MouseWaiters giving you the rundown of what's happening at the Disneyland Resort. The unFORECAST now has its own page on the web www.unFORECAST.com

unForecast for week of Monday, January 26, 2015:

Park Hours: DL: 10am-8pm (Monday/Tuesday), 9am-6pm (Wednesday), 10am-8pm (Thursday), 9am-12am (Friday), 8am-12am (Saturday/Sunday). 

DCA: 10am-8pm (Monday/Tuesday), 9am-10pm (Wednesday), 10am-8pm (Thursday), 9am-10pm (Friday), 8am-10pm (Saturday/Sunday). 

*Disneyland Park will close early on Wednesday for a media event regarding the 60th Anniversary announcement. In spite of short park hours, DCA will remain open until 10pm that evening. 

Attraction Closures: Critter Country (closed until April), Disneyland Railroad (closed until Feb. 13), "its a small world" (closed until Feb. 6), Matterhorn Bobsleds (closed until May), Sleeping Beauty Castle (closed until March 3), Snow White Grotto (closed until May), Grizzly River Run (closed until March 20), Redwood Creek Challenge Trail (closed until March 13), Soarin' over California (closed until May). 

"Cinderella" Special Sneak Peak in the "Tough to be a Bug" Theater starting Friday, January 30th. Check the MW News section for details. 

This week's Wednesdays with Walt AP Event will feature "Man into Space". Event will take place at various times in the Main Street Opera House. With a valid AP, present it to a CM at the entrance of the Opera House for an event wristband. 

unForecast Crowd Prediction: Expect it to be quiet this week with CIs in the 50s-high 60s. Expect it to be busy in the park late Wednesday afternoon as the media and others will be coming in for the 60th Anniversary announcement and media event. For the weekend, expect it to be moderately quiet with CIs in the 60s to high 70s. 

Have a great week! 


- BaseballMickey_CM Jan 27, 2015 4:07PM



We have always noticed that Saturdays are better than Sundays! We always come on the weekend and say we want to leave at dinner time on Sunday, but always leave by 11-12 because there are so many people. We love Saturday!! - 1Princess3Princes  352.8 #600 5:39PM
I agree. I think it has to do with most passes being blocked - PoohSizedGuy  18.5 #6804 11:53PM
I love these posts!  I do have a question/request/suggestion...is there a way to only show the 3-4 most recent posts?  It's a lot to scroll through. @@Admin - TiggersAndTinks  114.3 #3190 5:08AM
I second this. The info is great to have, but it's too long.  - 1HitchhikingGhost  217.2 #1670 5:04PM
Thanks for these updates. I love them!  - Dizkid  357.1 #586 6:07PM
It's Dance the Magic this weekend-always adds to the crowds too!!! - TinkerSchelle  1259.1 #110 8:23PM
What is dance the magic?? - bks4lou  167.8 #2321 4:40PM
Dance studios sign up and dancers come and do a little "pre-parade" along the route. It's cute ;) - TinkerSchelle  1259.1 #110 1:05PM
@bks4lou sorry-I just saw this question ;) - TinkerSchelle  1259.1 #110 1:06PM

Here is the Overall Quality Top 10 real-time list. Follow these MouseWaiters for great content:

1. CobbPR
6537

2. uscdisneyteacher
5586

3. Dave
4937

4. BaseballMickey_CM
4759

5. Stitch_Legacy
4486

6. Duchess_SMK
4413

7. ElSuperRaton
4197

8. Plumiegirl
4016

9. HandMeAChurroImmaFaint
3651

10. LoneRAYnger
3616



SEE THE TOP 100

Take me to your Quality Leaders - MelodyMouse  3494.6 #27 1:04PM
Phillip is on another list! My hit list! - SnoopMousyMouse  41.4 #0 1:41PM
Them is fighting words - philliprocks  930.6 #169 1:57PM
It's not nice to hit  - Sweet_Irish_Cream  3941.1 #25 6:41PM
But sometimes he deserves it! - SnoopMousyMouse  41.4 #0 10:00AM
He throws Rocks doe - RickChavez  3276.2 #33 3:07PM
I was excited for this until reading a little more and for the dinning packages I think they aren't making this affordable for the average person. Also, I hate world of color cause you have to stand so if you get a fast pass through the machines I hope you don't have to stand - Disneyprincessvmk  46.9 #4530 11:36PM
Anyone here in DL today would like some company for a few hours? - jamesmuller8  0.0 #64324 1:07PM
Soo nice you asked, I wish I were there now, will be later though - TinkerbellRings  1.5 #59315 9:29AM

Here are the Weekly Top 10 TRIVILATOR Players. Find people to play here. Play Disneyland Trivia with your friends on iOS. Play on any device with our new web version here.

1. richiii3
0.16

2. Dolewhipped
0.11

3. Guest_248
0.06

4. Goofytom
0.05

5. DonaldRox
0.05

6. Drrmddl
0.01

7. Guest_807
0.01

8. Laramie Williams
0.01

9. DonaldRox
2.85

10. Tom
2.01

 

What the! I made a top 10 list! I lose like half my games but at least I play. Atora should know, she made a fool of me. What was it 28 to 12? - philliprocks  930.6 #169 6:51PM
Ouch! She's pretty tough to beat. - sawman911  665.4 #252 10:19PM
Ready for a rematch? 😈 - Atora  2293.9 #51 5:49PM
If I say yes, I'm lying. If I say no I'm a sissy  - philliprocks  930.6 #169 7:46PM
Hahahaha!  - apesandmonkeys  7554.9 #7 6:51PM
Woo woo! Look at you! - BellesLibrary  402.8 #497 3:36PM
You're just the 9th loser! Loser - SnoopMousyMouse  41.4 #0 1:11PM
And you're a sissy anyway - SnoopMousyMouse  41.4 #0 1:11PM
I smell a recount due to dangling chads @philliprocks⚠ - MickeyLumboCM  778.0 #207 7:06PM
Wow congrats Phillip! You're moving on up!  - BellesLibrary  402.8 #497 5:41PM
Annnnnnnnnd.... ur gone - SpiritOfAdventure  1029.4 #152 11:24PM
Whaaaaaa??? I'm on The List! I...... I feel so honored! I don't know what to say! Id like to thanks my parents for.... Lol jk. Kind of shocked. I usually lose. - BellesLibrary  402.8 #497 11:34PM
It's inconceivable!  - DonaldRox  38.2 #4867 11:29AM
DisneylandOrBust, DonaldRox and MadLeota are fun players!!! I am learning a lot!!!!! - Boundin  546.9 #329 6:20PM

Thanked by:   Ray1man   Shameekz   Tom   21 More Thanks Boundin   richiii3   MsTikiMermadam  
Get 100 Credits for staying at the Hojo Anaheim! Just fill out this form and we'll get the Credits added to your account. When you stay at the Hojo, you help us continue to improve MouseWait. Call their in house reservation number and remember to mention MouseWait--you will love everything about the Hojo!

Credits have been applied to everyone's account as of today! - Admin 11:40AM
I still have not received my credits from the birthday bash? - vegashappyhaunts  98.1 #3450 6:01PM
I just called them to price out our potential trip in June. Chris was so nice and the MW savings are phenomenal! Still waiting on work vacation approval to reserve the room!  - HNL2SFO  205.4 #1830 1:26PM
What percentage saving are we looking at for being MouseWaiters? Is it better than a AAA discount.  - MoChuck  13.5 #8033 3:57PM
- Calypso  857.9 #187 12:38PM
- Fantasmicfan1  525.5 #348 10:49AM

Here are the Top 10 MouseWaiters of All-Time:

1. Coaster
15000.3

2. Dave
12078.3

3. Plumiegirl
8344.89

4. jacdanfan
7866.02

5. Tom
7684.69

6. goofygal
7661.54

7. apesandmonkeys
7554.87

8. uscdisneyteacher
7223.6

9. CobbPR
6919.47

10. Bullseye
6688.75


Mr.7, that was fast. And I think it's been less than a year since you joined right? Thanks for sharing your talent with us - philliprocks  930.6 #169 6:08PM
Haha - SnoopMousyMouse  41.4 #0 12:33PM
Number 6 now - philliprocks  930.6 #169 2:09PM
5* - AshleyRae-  122.8 #3023 3:25PM
Thank you for your contributions! - Song  1705.8 #79 11:18AM
- PrincessCarmen  2596.5 #42 5:41PM
@BULLSEYE 😍😍😍✨✨✨ - TinkerSchelle  1259.1 #110 3:08PM
Bullseye - TinkerSchelle  1259.1 #110 3:08PM
- TinkerSchelle  1259.1 #110 10:12AM

Here are the top 10 News Contributors:

1. BaseballMickey_CM
6546.16

2. Stitch_Legacy
5075.06

3. RickChavez
3276.17

4. ScooterMike
1962.16

5. SPandEvLover
3222.73

6. IDVandalSkipperCM
2278.53

7. caramiapoohAKAface
3322.99

8. Dave
12078.3

9. Duchess_SMK
5819.12

10. JustCantWait
1115



SEE TOP 50 NEWS CONTRIBUTORS

Thank you everyone! You do a great job keeping us in the know and making MW a must have for Disney info!!! - Boundin  546.9 #329 10:33PM
Seriously, thank you so much! Being that we can only afford to go a couple times a year, this helps keep my Disneyland "craving" in balance  - apesandmonkeys  7554.9 #7 3:47PM
Yes!  Same here.   - DisLUVney  562.2 #317 2:36PM
Some of my faves!!! - TinkerSchelle  1259.1 #110 11:09PM
Truly...thank you! Between the CMs and our friends that share their experiences,  stickers, raks and more... the Disney experience can live each day in all our hearts..in or outside of the parks - azcoolmom  211.2 #1755 8:38PM

What if Walt never dreamed of Disneyland? What would your life be like? What would the world be like? Get Book Two of the VOYAGEERS Saga - The Great Storyteller - on Amazon. Buy the Paperback and get the Kindle version FREE! 

Thank you Admin! This book is a great read. I recommend it to anyone who is a Disney fan. Can't wait for the next one! - grumpypapa  2767.8 #39 8:38PM
Thank you for reading! - Admin  6:26PM
cant wait to read it - ebugsmama  11.9 #8642 10:32PM
- MissAmericaSings  360.6 #574 5:36PM
Loved watching this video now I want the book!! - missdisney925  114.7 #3181 3:08PM

Read Episode One of Deadliest Cast Member FREE on Amazon and iTunes!

I downloaded this before a very long road trip, and it kept me entertained the whole time (well, except when I was taking my turn at the wheel, safety first!).  - Geekery  401.6 #498 10:21PM
Thanks! I'm glad you liked it! - Admin  10:46AM
Where can I find the book please?  - sarahsanch  6.8 #12608 1:03PM
Just got it! Can't stop reading it. I am already starting chaper 16. Love how all the details of DL are woven into the story. - Tiggerific  337.1 #645 4:20PM
Glad you like it! Season Two is coming in a few weeks! - Admin  11:52PM
Loved them all! - MinnieCarman  251.1 #1233 8:26PM
Thank you MinnieCarman! - Admin  2:40PM
thanks! I just got the first one for my kindle!  - LuvMySmallWorld  38.9 #4844 9:09AM

Here are the upcoming MouseWait Events. You can post your event on mobile here, and on the web here. Thanks!


We have our weekly MW sticker meetup at La Brea bakery at 8 pm in Downtown Disney! Lots of fun for newcomers and all and a great way to meet new people! - secretagentangel  1326.0 #105 6:10PM
On Tuesday nights, duh!!!😂😂😩 - secretagentangel  1326.0 #105 10:47PM
I'm gonna have a crowding meetup Presidents' Day weekend! Post to come!  - TinkerSchelle  1259.1 #110 5:42PM
I'll crowd with you  - LaPearleNoir  1304.0 #106 2:27PM
I ❤️ crowding meetups - bonedaddy909  1202.4 #121 12:29PM
There are no current events, hmm. Meet-up anyone?  - FrankenweenieVelinee  1630.4 #84 8:57PM
I would love to - mini_MINNIE   1022.5 #156 2:28PM
Coffee - MickeyLumboCM  778.0 #207 8:51AM
mini_MINNIE  MickeyLumboCM Shall we host the Great Coffee-Meet-up at Market House? (provided that MrsLumbo can cover your dusting-the-plates chores?) - FrankenweenieVelinee  1630.4 #84 9:46AM
She won't let me out this week - MickeyLumboCM  778.0 #207 2:34PM
MickeyLumboCM can't you just sneak out the window and leave pillows under the blanket? - philliprocks  930.6 #169 11:09AM
@philliprocks Oh she's on to that trick. Now i distract her with del taco coupons - MickeyLumboCM  778.0 #207 12:52PM


 
MONTHLY WAIT TIME LEADERS REAL-TIME: Thank you to everyone who enters accurate wait times--you earn MouseRank Points, Credits, worldwide fame, and wealth beyond your wildest dreams when you enter wait times at the Park (ok maybe not the last two things). Please remember to ONLY enter wait times that you have verified in person, this improves our algorithm substantially, thanks!

1. jacdanfan
49.05

2. goofygal
37.72

3. Abaldron
2.32

4. kevins9999
1.98

5. jmk23
1.67

6. Jarren
1.67

7. piote
1.62

8. Mikaal
1.47

9. DLRWill
1.43

10. stinter
1.37

 

SEE THE TOP 100

my heroes! - MelodyMouse  3494.6 #27 12:47PM
You guys rock! Thank you! - piratelife4me  863.9 #186 11:09AM
Now these are the people I can count on! - Duffylover13  6.5 #13141 9:04AM
Thanks friends. You're the core of what makes Mouse  - azcoolmom  211.2 #1755 10:15PM

Use this link (save it as a bookmark to make it easy) before you add things to your Amazon and MouseWait will receive 5% of your purchase! Thank you for your support!

Purchased the Voyageers book through this link so MW benefits twice  - UTDISNEYFAMILY  1408.6 #98 4:48PM
Spent $490 on it the other day - CVDisneyland  385.3 #522 12:40PM
Thank you! - Admin  5:04PM
I always use this when I shop on Amazon  - Plumiegirl  8344.9 #3 11:26PM
I didn't know about this. I'll do it next time I'm going to shop with Amazon! - melissameow  17.2 #7041 3:23AM

Credits Hall of Fame. This real-time list honors the top Credits purchasers by showing the total number of Credits purchased. These MouseWaiters play an integral part in helping us maintain and innovate. Thank you to everyone who buys Credits in the MW iOS app, TRIVILATOR, and MagicRace!

1. MeridaFan
41630

2. jacdanfan
40000

3. MelodyMouse
40000

4. iLOVELUCYnDISNEY
31750

5. PrincessCindy
25400

6. secretagentangel
24900

7. debbiev
24250

8. DisneyGrandma
21000

9. draven898
20450

10. nataska1989
20000

 

A list I made....for spending money!! Figures... - debbiev  914.9 #174 2:42PM
Lol - robmurow  3121.3 #36 4:03PM
Haha, @MeridaFan my husband knows me too well!! - debbiev  914.9 #174 10:06PM
Me too! hahahaha - luxkitty  2070.8 #59 8:34PM
💸💸💸💸💸 - debbiev  914.9 #174 11:31AM
😂😂😂😂😂 - Lilogirl1  53.9 #4299 7:13PM
This list is awesome!!!! LOL We already know Dave spends the most on food and 2BON2B spends the most on dolls. It's funny to think of other possibilities! Great job contributing everyone!!! - MrsSchnooks  2927.2 #38 11:54AM
I just figured out that if you buy 1500 at a time it is a major deal.  but then you get too tempted and buy EVERYTHING!!!!!:D - secretagentangel  1326.0 #105 8:57PM
The dolls! 👀 - missariel33  1752.6 #76 8:01PM
I spend too much $$ on Disney purses. luxkitty can you relate? Lol - apesandmonkeys  7554.9 #7 9:43PM
Yep @apesandmonkeys lol - luxkitty  2070.8 #59 5:01PM
 Spend too much on everything!  😂 - MeridaFan  3475.5 #28 3:06PM
Shhh!😳😳don't tell my husband 😂 - 2BeignetOrNot2Beignet  1019.2 #157 10:00PM
Thank you Admin, for the Costco iTunes card tip and for the generous double credits which, if my math is correct, were actually quadrupled somehow! I'm stunned and grateful.  - MelodyMouse  3494.6 #27 8:20AM
@luxkitty bumped you off sorry 😂 - draven898  578.1 #310 1:49PM
Awww man! I gotta step my game up now! Lol - luxkitty  2070.8 #59 2:13PM


 
Deadliest Cast Member SEASON TWO is here! Find out what really happened on Disneyland's 50th Anniversary. Twenty-four hours or real-time action, authentic Disneyland history, and a finale that you'll never forget. EVENTS OCCUR IN REAL TIME. Download it to any device from Amazon here.

I bought the paper copy for myself and 2 copies of season one for christmas gifts!  LOVE THIS BOOK!!! - snitsos  26.8 #5662 5:28PM
Thank you snitsos for your support, glad you liked Season Two! - Admin  12:13AM
Thank you for your support glad you liked Season Two! snitsos - Admin  12:15AM
Test - Admin  12:16AM
- luxkitty  2070.8 #59 12:00AM
Thanks for the sticker!!!luxkitty - GoofyMom77  642.4 #265 12:19PM
- NascarDave  296.6 #845 6:30PM
- richiii3  354.9 #594 9:08AM

Download VOYAGEERS to your device today! Discover the VOYAGEERS Society, and the magical Main Street Realm in this action packed adventure for kids of ALL ages! Also available on iBooks and Kobo. Follow the VOYAGEERS on Facebook for more info and behind the scenes exclusives.

Like normal I am late to the party. Reading it now - Tealtownfan  886.5 #177 3:13PM
Got it! More than halfway thru it! It's a lot of fun!!!👍👍✨✨ - TinkerSchelle  1259.1 #110 10:53PM
- mckelfam  32.7 #5184 8:46PM
Loooooved it! - melissa_ficent  318.5 #727 9:57PM


 
MONTHLY OVERALL REAL-TIME LEADERBOARD

1. jacdanfan
49.05

2. goofygal
37.72

3. BVSCitizen
3.37

4. DisneyDivas
3.21

5. The Little Mermaid
3.01

6. mrsjedi
3

7. DisneyNorm
3

8. suemagoo126
3

9. afcardwell
3

10. rfein
2.87



SEE TOP 100 LEADERS


Thanked by:   ShariRenee   TinkerSchelle   LaPearleNoir  
GOAT EFFECT is finally here for iOS! #SaveTheGoat by knocking the dynamite out of his mouth and see how high you can run your score up! Press on your High Score on the main page to see where you rank in Game Center. Have fun!

- jacdanfan  7866.0 #4 7:44PM
- MadameLeota  1936.5 #69 1:06PM
- pamntink  36.6 #4960 4:34PM
- MimiMouse  1043.3 #150 9:33PM

Play Disneyland Trivia with your friends for FREE! See the list of TRIVILATOR usernames on this page. Play from any device with our new web version

Cool admin. Hope I do better than the first one. Hope people that enter will be ready to play and the tournament moves along better - Goofytom  1065.8 #145 6:41PM
I will announce the December tournament date this week. - Admin 11:58PM
Can't wait! - sawman911  665.4 #252 6:30PM
Sounds fun!! - HappyPrincess  25.0 #5846 10:48AM
I have the app so if anyone wants to play a game with me :-) - nelcamp90  29.9 #5396 7:12PM
Just invited you to play - Goofytom  1065.8 #145 1:21PM

DISNEYLAND PARK:

Jungle Cruise closed Jan 7-9
Matterhorn Bobsleds closed through May 15
The Many Adventures of Winnie the Pooh closed Jan 12-April 2
Haunted Mansion closed Jan 12-22
Davy Crockett's Explorer Canoes closed Jan 12-April 2
Splash Mountain closed Jan 12-April 2
it's a small world closed Jan 26-Feb 5

DISNEY CALIFORNIA ADVENTURE:

Pacific Wharf Cafe closed through Feb 5
Boudin Bakery Tour closed through Jan 26
Soarin' Over California closed through May 14
Taste Pilot's Grill closed through March 12
Redwood Creek Challenge Trail closed Jan 20-March 12
Grizzly River Run closed Jan 20-Mar 19

Awesome! Can't wait! - PrincessDaisy  307.6 #783 8:33AM
Did anyone ride Canal Boats today? Anything to report? - MelodyMouse  3494.6 #27 9:10PM
Did you see the photos yesterday, they have the canal ride  frozen land where old mill was. - secretagentangel  1326.0 #105 2:39PM
I hope they're changing the matterhorn bobsled seats.  Went once after the last refurbishment and NEVER again.  I literally bruised my tailbone. Everyone had back pain for the rest of the day.   - fancyshmancy1999  5.1 #16227 1:04AM
I am afraid to keep looking.  Every time I check it seems like they are adding something else to the list.   - Woozle  27.1 #5622 9:39AM

DISCOUNTED DISNEYLAND TICKETS THROUGH MOUSEWAIT! You get 2% off select tickets if you purchase on this page and use the code MOUSEWAIT at checkout. A percentage of your total purchase comes back to MouseWait, which helps cover our monthly maintenance and development expenses! You will also get 100 Credits if you email us your receipt along with your username! 

How cool! Hmmmm now to find someone who needs tickets! - Shameekz  41.3 #4732 3:14PM
Does it include purchasing so cal resident discunted tickets? - HappyPrincess  25.0 #5846 11:49PM
Umm... Excellent question - BeatleMike  565.6 #315 11:23PM
Also doesn't include D23 memberships. ugh. - DLKenCA  1879.7 #72 8:57AM
That's fabulous!!  Thanks!!! - BagGal  230.7 #30 2:54PM

Our Favorite Things: This is a list of the top things added to our popular ToDo List feature inside the app (based on the number of times added to a ToDo List):

Popular Restaurants : 1. Big Thunder Ranch BBQ
2. Blue Bayou 31 rue royal
3. Cafe Orleans

Popular Attractions :1. Pirates of the Caribbean
2. Indiana Jones Adventure 46"
3. Haunted Mansion


New Orleans Square attractions are best.  - CM_Shadowgamer  2380.5 #48 7:23PM
 I agree,for life - bonedaddy909  1202.4 #121 6:56AM
Completely agree!!!       - adisneyfamily  837.0 #189 10:23AM
Gotta love NOS!    - grumpypapa  2767.8 #39 4:12AM
Don't forget the food too! - quote  22.8 #0 11:53AM
It's such a beautiful area. - LaPearleNoir  1304.0 #106 6:32AM
Nooooo captain EO needs to go! - hairdog67  258.6 #1163 4:17PM
Agreed! - KingdomKeeper1210  29.1 #0 3:17PM
What!!?? Nooooo!!!! - CaptainEOlove  4.6 #18019 12:40PM
Agree!!! - bondfamluvsdisney  2.1 #56638 9:54PM
They returned @grumpyinphx 's glass slipper. Oh wait, I'm not sure he wanted me to tell that story. Ooops.  - Maddernhorn  223.1 #1587 10:58AM
See can't tell you anything. ..lol - grumpyinphx  234.1 #1442 12:09PM

La Brea Bakery is the Official Restaurant of MouseWait! Thank you for supporting our partners. Join us Tuesdays 8pm at La Brea for Sticker Night. La Brea offers MouseWaiters a 15% discount during official MouseWait Meetups (Sticker Nights every Tuesday night, and other meetups that we announce in the Lounge).

Yay! Thanks for joining this awesome community! - simba77  311.7 #751 10:04PM
- luxkitty  2070.8 #59 3:11PM
Delicious food and wonderful tea! Better  than anything inside the park - JediJT  0.4 #77141 5:24PM
I like to bring home a box of baked goods and a sandwich.  The next day i can eat and unpack and extend the dl experience. - MsTikiMermadam  54.4 #4281 6:49PM

The Season Two cover is revealed through an epic trailer--a tribute to Walt Disney. Check it out below and go here to get more info on MouseWait's hit series Deadliest Cast Member. Follow us on Facebook here

Looks good - Chumash28  1080.0 #143 4:48PM
How exciting! Always love your trailers! - Duchess_SMK  5819.1 #14 7:42AM
I can't wait to start reading this.  - grumpypapa  2767.8 #39 7:23PM
When oh when will this be available on iTunes?!?! I have never finished a book so quickly. I am rereading it with my son while anxiously waiting for season 2 to be iTunes ready. Please hurry! - snitsos  26.8 #5662 9:54PM

Your Donations Help Us Make MouseWait Better!

TOP MWs of the WEEK

1.jacdanfan 102.02 #4  
2.ShariRenee 84.77 #16  
3.goofygal 78.34 #6  
4.missariel33 71.51 #76  
5.BaseballMickey_CM 64.3 #11  
6.Winnie111286 62.17 #50  
7.Dave 61.13 #2  
8.thatgirljenn 56.11 #127  
9.HARR_E 54.54 #40  
10.MrsSchnooks 53.5 #38  

MW Quality Top 100    Monthly Leaders   Top 100 MouseRank Leaders  Top 50 News  Monthly Wait Time Leaders


Use this link to do your shopping on Amazon.com and MouseWait benefits from your purchases!








Get Disneyland and MouseWait News before anyone else! Join our Priority Text List today.


By UsernameBy Keyword
See what's happening LIVE at Disneyland!