608.4 #335 (DL Qual #320

Oct 8, 2012 7:28 PM  Disneyland Talk Land
I think I found Mr. October (the pumpkin carver Vegan7LuvsStitch posted) while watching Halloween Wars on Food Network! Anyone else thinking it's the same guy? (They did say he does pumpkins for Disney, so... I'm almost certain it's him.)

He can carve my pumpkin anytime - ShariRenee  8577.6 #9 7:44PM
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ - PiecesOf8  608.4 #335 7:46PM
Bahahaha! πŸ˜‚πŸ˜‚ - AnaheimsMom  244.0 #1430 9:18PM
Hahahaha πŸ˜‚ yes! - hd198789  189.4 #2127 11:05PM
πŸ˜‚πŸ”₯ - Duchess_SMK  6340.7 #18 9:06AM
The one on the left looks younger - Blkpearl  31.5 #5838 11:17PM
I heard these two guys are pumpkin carving twins. They were champs at the 2011 pumpkinpalooza competition in the twin division. - Mouse4life  1679.6 #100 11:23PM
***It has to be him, he has a FB: http://tinyurl.com/9mewkwk there are pics of his pumpkins and he talks about the show. - Linzee  1188.1 #146 11:27PM
I even looked for him when we were there on Thursday, but it was a woman doing the carvings then. Drat! LOL. I even had my cool strategy planned for taking the pics of the pumpkins and magically getting him in the shots, too! Next time! Oh. They won't be carving at Thanksgiving, will they? Maybe they need to find another job for him year-round. Hahaha. - MeridaFan  4243.7 #34 9:07AM
I really wanna see the rest of his tattoos. Perhaps someone could ask him to take his shirt off for a pic...just a suggestion.😜 - RCmom  5235.3 #21 10:51AM
I couldn't agree more!!! - SPandEvLover  4531.8 #29 11:20AM
Lisa! Lol - PrincessDuckie  904.9 #202 11:23AM
Of course.. I just appreciate fine art! Like I said... Just a suggestion. - RCmom  5235.3 #21 12:28PM
If we hit the cove bar first...LoL - Minnis2Society  369.9 #618 12:39PM
Nice detective work, totally looks like him - Linzee  1188.1 #146 7:32PM
Thanks. I had to share since so many people seemed to be a fan. Haha - PiecesOf8  608.4 #335 7:35PM
Haha...was going to post this exact same thing last night when watching Halloween Wars. The guy's name is Ray Brown and FoodNetwork did say he does pumpkins for Disney. - Zipper2theRescue  243.2 #1441 7:37PM
As soon as they said that I was like, this has to be him!! - PiecesOf8  608.4 #335 7:43PM
So, did he win? - aidensmama  340.3 #704 7:51PM
He made it to the second episode which airs Sunday. Hopefully he makes it to the end!! - PiecesOf8  608.4 #335 7:53PM
I think you are on to something...good find :) - DisLUVney  632.4 #320 7:38PM
:ove that show! - madsdad  1868.2 #92 7:41PM
Watched last season as well and I love it too! I love all the competition shows they do!! - PiecesOf8  608.4 #335 7:44PM
******Nope, that's not him, he usually wears a baseball cap! - MadameLeota  4203.2 #35 7:46PM
Maybe they're twins. haha - PiecesOf8  608.4 #335 7:47PM
******Lol,... Ummmm, no. - MadameLeota  4203.2 #35 7:57PM
I was thinking they were brothers. The one at Disneyland seemed to look way younger than the one on the show. - Zipper2theRescue  243.2 #1441 7:58PM
Maybe it's because the pic on the right is stretched out, but I'm not seeing it. - Bo22  394.2 #570 7:48PM
That was the best photo I could take on my TV. And when I googled his name I didn't find any photos of him, just pumpkins and other people. - PiecesOf8  608.4 #335 7:54PM
I'm not seeing it either. - Cinderella_Schnooks  3370.7 #42 7:54PM
Someone just needs to ask him, what his name is. - sallyg  239.0 #1483 7:58PM
I believe they said Ray. I already deleted the episode so I don't know for sure what his last name is. - PiecesOf8  608.4 #335 8:00PM
Correction, it is Ray Brown. Just found it on the Food Network site. - PiecesOf8  608.4 #335 8:01PM
I thin sallyg would like to know of the carver's name at Dland...lol. The one on the show is Ray Brown. - Zipper2theRescue  243.2 #1441 8:01PM
Someone should find him at DL. He wasn't there when I went last week. I looked and sadly it was someone else working. - PiecesOf8  608.4 #335 8:02PM
I'm going tomorrow and Friday. I'll try and find out. - Cinderella_Schnooks  3370.7 #42 8:09PM
I hope you're able to! - PiecesOf8  608.4 #335 8:09PM
Every tues and thurs I've gone, no love...he hasn't been there πŸ˜” but I'll keep looking 😜 - figzchic  806.6 #227 11:36PM
Here's a photo of his group (he's on the team with blue shirts and yellow aprons) http://tinyurl.com/8rsbb7p Still not the greatest photo but maybe a little better - PiecesOf8  608.4 #335 7:58PM
Imagine of there's 2 of them! 😍😍 - DeaG  9.3 #11489 8:01PM
Food Network guy is Ray Villafane and he's 43 and world famous - ShariRenee  8577.6 #9 8:02PM
There's a guy this season named Ray Brown. With such a common name it's hard to find a better picture online since a bunch of other people show up. haha - PiecesOf8  608.4 #335 8:05PM
Hopefully someone will find him again at DL and let me know whether it's him or not. He really doesn't look very old on the TV show, so it could still be the same guy. So, who knows! - PiecesOf8  608.4 #335 8:07PM
He wasn't there this past Sunday. I'll look for him on Saturday when I go. :) - Vegan7LuvsStitch  1026.3 #178 10:09PM
I don't know if it's him or not, but he'll do. Hahaha. Nice job! Have to watch that now. Glad I DVR'd it! - MeridaFan  4243.7 #34 8:13PM
Let me know if you think it's him when you watch! - PiecesOf8  608.4 #335 11:05PM
I didn't see him Thursday :(, will check on Sunday though :) - GarnerPhotography  324.9 #776 8:28PM
Doesn't look like the same lips. - Lelundrial  656.3 #304 8:59PM
Really? I think the lips are quite similar. - aidensmama  340.3 #704 9:01PM
I saw the special and thought the same thing. - Mrs.mouse  543.6 #377 10:08PM
Dunno. Left looks like he has blue eyes. Right looks like brown eyes. Could be just the pics though. 😁 - Waites4DodgerEars_CM  1002.5 #188 11:07PM
Me thinks it's the same guy. - dumbbunny  627.2 #324 11:09PM
*Chimes In* the brow ridge looks different, but it's hard to tell with the different lighting and angles. WHO is going to DL and can see MrOctober's name??? - misschurro  6361.7 #17 11:14PM
I was thinking the same thing! The shape of his eyebrows are definitely different. - hd198789  189.4 #2127 11:18PM
but remember he was also surprised in the left pic lol I won't be there until Thursday :/ - MEHlanie_Mouse  1116.0 #162 11:21PM
Going tomorrow and Friday. I know my mission even though I'm a married spud I owe this to the ladies of MW! LOL - Cinderella_Schnooks  3370.7 #42 11:21PM
I say, record him either confirming or denying that its him.. lol - MEHlanie_Mouse  1116.0 #162 11:35PM
MrsSchnooks- THANK YOU for taking one for the team. We here at MW take this very seriouslyπŸ˜‚πŸ˜‚ - misschurro  6361.7 #17 6:56AM
Its him...how many pumpkin experts with that kinda look does Disney have? πŸŽƒ - MrsMears  217.1 #1772 11:20PM
22 1/2 to be exact. - aidensmama  340.3 #704 11:36PM
It looks like him. He gave me several tips on how to carve my pumpkins ;) - 2BeignetOrNot2Beignet  1421.2 #121 11:38PM
Just have to look for the tats I guess. - AshleyLynn22  791.2 #233 11:41PM
Except he wears long sleeved shirts at DL. - Lelundrial  656.3 #304 8:15AM
I posted a link to his FB above, it's him - Linzee  1188.1 #146 8:20AM
OK so who's going to be the first one to message him lol - RickChavez  3671.6 #40 8:25AM
Well I did 'like' his page :) - Linzee  1188.1 #146 8:29AM
Ohhhh!! You go Linzee! - AshleyLynn22  791.2 #233 8:50AM
Mr. October? This looks nothing like ScubaSteve πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ - RickChavez  3671.6 #40 8:28AM
All y'all are creepers I tell ya! - donnievegas  1132.7 #160 8:36AM
Watching the ep right now, saw a wedding ring. No longer interested. - Lelundrial  656.3 #304 8:40AM
Creepers gonna creep. - cynDOLEwhip  1175.5 #148 8:40AM
Imagine if this was a girl and all the guys were saying this stuff?? - PrinceTeaJack  934.6 #198 8:41AM
Donnie is jelly. - misschurro  6361.7 #17 8:44AM
He shouldnt be jelly...His post will always be legendary! - PrinceTeaJack  934.6 #198 8:51AM
*pulls up HAWT Donnie pic* - misschurro  6361.7 #17 8:45AM
Ok, too much mystery. His name is Ray Brown, and yes it is the same person. This is not hearsay, this is a fact. I happen to work with him. - Divermaxey  0.0 #106936 10:23AM
Neat! - Duchess_SMK  6340.7 #18 10:51AM

Your Donations Help Us Make MouseWait Better!

TOP MWs of the WEEK

1.Melody_CM 730.68 #3  
2.Mouse4life 386.45 #100  
3.OhanaPhoto 295.19 #24  
4.Winnie111286 251.82 #4  
5.drummerkidd 146.03 #534  
6.shootanyangle 90.53 #2754  
7.happiestplace 89.92 #1105  
8.redsoxcarlos 87.85 #58  
9.jeffandkaarina 74.13 #4059  
10.Taunton 68.06 #190  

MW Quality Top 100    Monthly Leaders   Top 100 MouseRank Leaders  Top 50 News  Monthly Wait Time Leaders


Use this link to do your shopping on Amazon.com and MouseWait benefits from your purchases!






Get Disneyland and MouseWait News before anyone else! Join our Priority Text List today.


By UsernameBy Keyword
See what's happening LIVE at Disneyland!