lakers unofficial
MR-banner600
 12.0 #8666 (DL Qual #3393

Jan 19, 2012 8:45 PM  Disneyland Talk Land
Tomorrow I'm taking my son 2 DL 2 prove 2 him that the animals on jungle cruise dnt talk....he thinks they do cause of the commercial...

wow...kinda mean, how old is he? if hes like 6 or under let him believe, over 6....than there is a problem

- NeverlandClub  386.4 #526 10:53PM
Word. At that age, kids think everything can talk. - MagicalCaprice  480.7 #393 5:57AM
Awe, please don't. I'm sure someday you're going to wish he still had this innocence and imagination... - michelIe  422.1 #466 8:26AM
Wall said Michelle! - Sallyskellington  201.1 #1883 8:29AM
*well* - Sallyskellington  201.1 #1883 8:30AM
Just let him believe! Tell them they only talk when they are alone just like Toy Story... - princessVanessa  384.3 #531 11:00PM
Lol.... - LizElias  12.0 #8666 6:02AM
That sounds like something I would do to my mom to get her to take me to Disneyland and make it think it was her idea...... - tiggertwin  330.3 #675 8:43AM
I once wanted to prove to my mom why the left line que for Matterhorn I better and so we went On it twice. once on each side. she then realized what I did and we all started to giggle. - SammyJo  348.7 #615 10:15AM
Brilliant idea lold! - theDebsterM  138.2 #2804 10:25AM
He will be so disappointed. - MagicalCaprice  480.7 #393 8:46PM
Yes he well  - LizElias  12.0 #8666 8:51PM
aaaawwww. thats cute lol. post some pics tomorrow and have loads of fun! - akeleh  293.5 #875 8:47PM
4 what rsn R U doing this 2 him? - Mouse4life  1293.1 #110 8:52PM
N th ftr thr wn't b vwls - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 6:21AM
Huh? πŸ˜‚ - MikaDreamsEverythingDisney  249.1 #1269 8:18AM
Lol. Oh wait, LL. - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 8:29AM
Wow. Your kid, but Wow. }:( - Evilstitch  338.5 #644 6:32AM
I would play with for a while longer....just cause its fun too - MarshaMouse  4093.5 #25 6:45AM
Uh oh!! Too funny! - Dimo  66.3 #4006 8:48PM
have lots of fun!!! - nikole31  240.4 #1378 8:49PM
That's his favorit ride he's a jungle animal lover.... - LizElias  12.0 #8666 8:50PM
Yes he well  - LizElias  12.0 #8666 8:51PM
Have lots of fun! My daughter is 6 and thinks she can find Abu somewhere in the jungle. She met Aladdin and asked where Abu was at, he told her that he was in The Jungle Cruise. - LizO  471.1 #404 9:04PM
Have fun :) - JazzSingingMermaid  338.6 #642 9:08PM
Thats horrible! Lol. And you like a good mom are going to prove him wrong. Lol. Did you correct him on Santa and Easter Bunny? I still remember my friend's daughter while on vacation worrying that the Easter bunny wouldn't know where to find us. The rest of the older kids kept teasing her and telling her it was an Easter rat. Well we snuck out to get candy for the kids and the next morning, the kids all had shocked looks when they found their baskets by the door. Who knows, tomorrow one of the animals may just talk.lol. Oh thank you for sharing...it's a cute story and wishing you both lots of fun! - verofern  137.5 #2812 10:49PM
Her son is 20 ;) - Melliott  301.2 #823 10:56PM
Lol....funny while b4 Xmas he had told my mom and I that Santa not real...how can Santa b real if he was old when I was lil he said old people die so mommy there's no Santa....so we were saying he is he's a long leaving person and he has magic....didn't work :(  he said dnt trick me there's no magic we try telling him everything so he can believe in Santa....so what we did was we bought him coal and told him c what Santa bought u coal 4 not believing him....he said mommy now I do believe in him cus Santa wants me 2 use this coal so I can cook....my son is only 5 after that he said I don't believe in him - LizElias  12.0 #8666 5:53AM
You should just let him believe what he wants. Its the joy of being a child.. But if he is like 16 go ahead lol - peterpansstuntdouble  5.6 #15079 10:54PM
If he was 16 I'd want to see the video of her breaking the news! ;) - Melliott  301.2 #823 12:07AM
Yeah I knw I should of done that....lol - LizElias  12.0 #8666 5:57AM
hahaha omg that sounds so funny, well he is going to learn eventually. hope you have a great time! - Ms.SteamboatWillie  166.8 #2351 10:56PM
Thank u hopping it dnt rain - LizElias  12.0 #8666 5:58AM
I don't like this post at all. How mean. - SUUZinOCretiredPLAID  1035.4 #154 10:56PM
It's ok....i rather tell him the truth so when he goes he went b so disappointed and say mommy y didn't u tell me the truth.... :) - LizElias  12.0 #8666 6:01AM
He won't be disappointed! Just let him find out for himself! That's part of life! That's like telling your child about santa! (even though we all know he is real πŸ˜‰) Let him believe - MikaDreamsEverythingDisney  249.1 #1269 8:20AM
Is this your first child? I don't get the whole tell him the truth thing. Imagination and fantasy seem to be lacking somewhere. I'm NOT judging you just my opinion. - Romec123aKaSmartyPants  650.0 #266 9:24AM
Her son is 20 ;) - Melliott  301.2 #823 10:56PM
If he was 16 I'd want to see the video of her breaking the news! ;) - Melliott  301.2 #823 12:07AM
Lol....funny while b4 Xmas he had told my mom and I that Santa not real...how can Santa b real if he was old when I was lil he said old people die so mommy there's no Santa....so we were saying he is he's a long leaving person and he has magic....didn't work :(  he said dnt trick me there's no magic we try telling him everything so he can believe in Santa....so what we did was we bought him coal and told him c what Santa bought u coal 4 not believing him....he said mommy now I do believe in him cus Santa wants me 2 use this coal so I can cook....my son is only 5 after that he said I don't believe in him - LizElias  12.0 #8666 5:53AM
Word. At that age, kids think everything can talk. - MagicalCaprice  480.7 #393 5:57AM
Yeah I knw I should of done that....lol - LizElias  12.0 #8666 5:57AM
Thank u hopping it dnt rain - LizElias  12.0 #8666 5:58AM
If they're 10 and believe the characters are real, you need intervention. The little ones deserve some magic and fantasy. I agree with Suuz - 415beachgirl  475.0 #399 6:01AM
It's ok....i rather tell him the truth so when he goes he went b so disappointed and say mommy y didn't u tell me the truth.... :) - LizElias  12.0 #8666 6:01AM
Lol.... - LizElias  12.0 #8666 6:02AM
N th ftr thr wn't b vwls - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 6:21AM
It's your child and your decision, but I would never do this. The magic and fantasy get ripped away from us as we grow up--why start the process so early? - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 6:38AM
Completely agree with you! Let your son be young and innocent for as long as you can. Let him believe in the magic!! Disneyland is the land of imagination...If there were a place animals could talk, it would be the jungle cruise for sure ;) - tinkmama33  7.2 #12163 8:17AM
Completely agree with you! Let your son be young and innocent for as long as you can. Let him believe in the magic!! Disneyland is the land of imagination...If there were a place animals could talk, it would be the jungle cruise for sure ;) - tinkmama33  7.2 #12163 8:17AM
Huh? πŸ˜‚ - MikaDreamsEverythingDisney  249.1 #1269 8:18AM
He won't be disappointed! Just let him find out for himself! That's part of life! That's like telling your child about santa! (even though we all know he is real πŸ˜‰) Let him believe - MikaDreamsEverythingDisney  249.1 #1269 8:20AM
I still treat animals like they can fully comprehend me. I have full on convos with my dog. - MagicalCaprice  480.7 #393 8:25AM
Wait, you mean my dog doesn't understand me? Lol. After my first dog passed away, I was lost without him when I was home alone--didn't have anyone to talk to :( Now I have a puppy though, and he totally gets me. - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 8:32AM
Yeah, my dog totally understands all that I say to him. - MagicalCaprice  480.7 #393 10:24AM
Wall said Michelle! - Sallyskellington  201.1 #1883 8:29AM
Lol. Oh wait, LL. - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 8:29AM
*well* - Sallyskellington  201.1 #1883 8:30AM
Wait, you mean my dog doesn't understand me? Lol. After my first dog passed away, I was lost without him when I was home alone--didn't have anyone to talk to :( Now I have a puppy though, and he totally gets me. - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 8:32AM
I love their innocence at that age . Let him believe in what he wants as long as its not hurting him . He'll figure it out when he's ready . They grow up so fast. Then they don't believe in magic anymore. Have a fun day at the park . - sylviamta  16.1 #7352 9:15AM
Did you tell him Santa, Easter bunny and tooth fairy aren't real either? - Romec123aKaSmartyPants  650.0 #266 9:19AM
There not? Runs off crying. Psst im back! - ScarfGirl  638.6 #273 9:22AM
Meh! - Romec123aKaSmartyPants  650.0 #266 9:34AM
Nope he already said it that Santa not real cus when I was small he was old and old people die and died people dnt bring gift we told him he has magic and he's a long living person he said nope magic not real people that do that r just doing tricks so we were coming up with things 4 him 2 believe but nope didn't work....It was his cuz that told him that they don't talk the animals so he told me If I can take him 2 prove it that it true what his cuz said - LizElias  12.0 #8666 10:17AM
There not? Runs off crying. Psst im back! - ScarfGirl  638.6 #273 9:22AM
What's the difference between the animals talking in the commercial and Mickey talking on tv but not the parks (not the regular Mickey that strolls around)? My daughter is 3 and and enjoys the interaction with Mickey even if he doesn't talk back. Do you also take him on rides to purposely show him the characters in the rides don't talk? Let him be a child an enjoy this time. - LBChica  2065.7 #62 9:23AM
Is this your first child? I don't get the whole tell him the truth thing. Imagination and fantasy seem to be lacking somewhere. I'm NOT judging you just my opinion. - Romec123aKaSmartyPants  650.0 #266 9:24AM
True story: I had a friend tell me that the DL characters were just people dressed up when we were about 4. I had never even been to DL at that point and it kinda ruined the magic for me when I did go. That same friend believed in Santa until 5th grade, lol! Not sure how she could recognize that the DL characters were people dressed up and didn't figure out Santa, but whatever, lol. - Spoonful_O_Sugar  569.4 #318 9:24AM
Meh! - Romec123aKaSmartyPants  650.0 #266 9:34AM
I once wanted to prove to my mom why the left line que for Matterhorn I better and so we went On it twice. once on each side. she then realized what I did and we all started to giggle. - SammyJo  348.7 #615 10:15AM
Nope he already said it that Santa not real cus when I was small he was old and old people die and died people dnt bring gift we told him he has magic and he's a long living person he said nope magic not real people that do that r just doing tricks so we were coming up with things 4 him 2 believe but nope didn't work....It was his cuz that told him that they don't talk the animals so he told me If I can take him 2 prove it that it true what his cuz said - LizElias  12.0 #8666 10:17AM
Well brad knows nothing is real at Disneyland but when we go with little kids he acts like he believes everything is real. He's 11 and says its so much fun to pretend that everything is real at Disneyland. I lied to brad and he's still ok and doesn't think I am a liar! I couldn't imagine just telling him everything was fake to prove a point. They are in awe of everything then they grow up and realize how much fun it was to "believe" and pass that on! - Minnis2Society  369.9 #559 10:23AM
Yeah, my dog totally understands all that I say to him. - MagicalCaprice  480.7 #393 10:24AM
Brilliant idea lold! - theDebsterM  138.2 #2804 10:25AM
Woh woh woh woh! You mean to tell me that the animals on the jungle cruise DON'T talk? Your crazy! They do so talk! I've seen the commercials! - DiscoSteve  272.9 #1039 10:26AM
I was 6 or 7 when my parents told me the animals were animatronics, but I kept asking if the animals were going to escape and eat anyone. - theDebsterM  138.2 #2804 10:32AM
Lol....how funny and cute - LizElias  12.0 #8666 10:45AM
Sorry....it was his cousin that told him that they dnt talk....and he said yes they do 2 them and....he said mommy can u take me 2 prove that there wrong....so he wants me 2 that him 2 prove that his cousins r wrong.... - LizElias  12.0 #8666 10:42AM
Lol....how funny and cute - LizElias  12.0 #8666 10:45AM

Upgrade to MouseWait Platinum to remove banner and popup ads, get our Insider's Guide, and all of our latest features: MouseWait Messenger, upNEXT, tab sorting, and more (64-bit optimized for iPhone 6 and iOS 8). See what's new here.

🎈🎈😊 - Tom  8010.2 #5 9:04PM

Thanked by:   Tom  
Subscribe to the MouseWait Email NEWSletter for Disneyland and MouseWait updates, and never miss an update! 


Thanked by:   pikarich   draven898  
Easily manage the social side of MouseWait for Disneyland and Disney World with our new mousetopia app for iOS. Post to the DL or WDW side, use your Stickers, and utilize our new MouseWait Messenger. Optimized for iOS 8 and the iPhone 6! See what's new here


DISCOUNTED DISNEYLAND TICKETS THROUGH MOUSEWAIT! You get 2% off select tickets if you purchase on this page and use the code MOUSEWAIT at checkout. A percentage of your total purchase comes back to MouseWait, which helps cover our monthly maintenance and development expenses! You will also get 100 Credits if you email us your receipt along with your username! 



 
MONTHLY WAIT TIME LEADERS REAL-TIME: Thank you to everyone who enters accurate wait times--you earn MouseRank Points, Credits, worldwide fame, and wealth beyond your wildest dreams when you enter wait times at the Park (ok maybe not the last two things). Please remember to ONLY enter wait times that you have verified in person, this improves our algorithm substantially, thanks!

1. HARR_E
36.42

2. OhanaPhoto
25.73

3. ShariRenee
24.2

4. fletheartsdisney
23.58

5. WARLOCK
21.23

6. Jess0
20.6

7. Doctorbabe
19.8

8. EastBaytoLA
14.22

9. jmj352
12.58

10. anilindblad
12.32

 

SEE THE TOP 100


What if Walt never dreamed of Disneyland? What would your life be like? What would the world be like? Get Book Two of the VOYAGEERS Saga - The Great Storyteller - on Amazon. Buy the Paperback and get the Kindle version FREE! 

Thank you Admin! This book is a great read. I recommend it to anyone who is a Disney fan. Can't wait for the next one! - grumpypapa  2895.8 #39 8:38PM
Thank you for reading! - Admin  6:26PM
cant wait to read it - ebugsmama  11.9 #8715 10:32PM
- MissAmericaSings  378.7 #538 5:36PM
Loved watching this video now I want the book!! - missdisney925  114.7 #3195 3:08PM

Use this link (save it as a bookmark to make it easy) before you add things to your Amazon and MouseWait will receive 5% of your purchase! Thank you for your support!

Purchased the Voyageers book through this link so MW benefits twice  - UTDISNEYFAMILY  1527.0 #91 4:48PM
Spent $490 on it the other day - CVDisneyland  385.6 #527 12:40PM
Thank you! - Admin  5:04PM
I always use this when I shop on Amazon  - Plumiegirl  8428.4 #3 11:26PM
I didn't know about this. I'll do it next time I'm going to shop with Amazon! - melissameow  22.8 #6167 3:23AM

Credits Hall of Fame. This real-time list honors the top Credits purchasers by showing the total number of Credits purchased. These MouseWaiters play an integral part in helping us maintain and innovate. Thank you to everyone who buys Credits in the MW iOS app, TRIVILATOR, and Goat Effect!

1. jacdanfan
45000

2. MeridaFan
41630

3. MelodyMouse
40000

4. iLOVELUCYnDISNEY
34750

5. secretagentangel
27900

6. PrincessCindy
25400

7. debbiev
24250

8. draven898
22700

9. DisneyGrandma
22500

10. nataska1989
20000

 


La Brea Bakery is the Official Restaurant of MouseWait! Thank you for supporting our partners. Join us Tuesdays 8pm at La Brea for Sticker Night. La Brea offers MouseWaiters a 15% discount during official MouseWait Meetups (Sticker Nights every Tuesday night, and other meetups that we announce in the Lounge).

Yay! Thanks for joining this awesome community! - simba77  311.7 #757 10:04PM
- luxkitty  2257.9 #55 3:11PM
Delicious food and wonderful tea! Better  than anything inside the park - JediJT  0.4 #77573 5:24PM
Club 33 food is the πŸ’£ - DisneyFanZoe  1130.4 #134 11:01PM
I like to bring home a box of baked goods and a sandwich.  The next day i can eat and unpack and extend the dl experience. - MsTikiMermadam  117.6 #3134 6:49PM

Play Disneyland Trivia with your friends for FREE! See the list of TRIVILATOR usernames on this page. Play from any device with our new web version

Cool admin. Hope I do better than the first one. Hope people that enter will be ready to play and the tournament moves along better - Goofytom  1087.8 #143 6:41PM
I will announce the December tournament date this week. - Admin 11:58PM
Can't wait! - sawman911  665.7 #256 6:30PM
I have the app so if anyone wants to play a game with me :-) - nelcamp90  29.9 #5432 7:12PM
Just invited you to play - Goofytom  1087.8 #143 1:21PM
There should be a droid version of this. I. would love to play  - bryanjung1997  1.0 #65033 2:19PM


 
Deadliest Cast Member SEASON TWO is here! Find out what really happened on Disneyland's 50th Anniversary. Twenty-four hours or real-time action, authentic Disneyland history, and a finale that you'll never forget. EVENTS OCCUR IN REAL TIME. Download it to any device from Amazon here.

I bought the paper copy for myself and 2 copies of season one for christmas gifts!  LOVE THIS BOOK!!! - snitsos  26.8 #5695 5:28PM
Thank you snitsos for your support, glad you liked Season Two! - Admin  12:13AM
Thank you for your support glad you liked Season Two! snitsos - Admin  12:15AM
Test - Admin  12:16AM
- luxkitty  2257.9 #55 12:00AM
Thanks for the sticker!!!luxkitty - GoofyMom77  643.0 #271 12:19PM
- NascarDave  301.2 #822 6:30PM
- richiii3  408.3 #490 9:08AM

Here are the Top 10 MouseWaiters of All-Time:

1. Coaster
15128.6

2. Dave
12210.1

3. Plumiegirl
8428.43

4. jacdanfan
8092.16

5. Tom
8010.22

6. goofygal
7870.2

7. uscdisneyteacher
7223.67

8. CobbPR
6940.98

9. BaseballMickey_CM
6696.32

10. Bullseye
6692.52


Mr.7, that was fast. And I think it's been less than a year since you joined right? Thanks for sharing your talent with us - philliprocks  993.5 #164 6:08PM
Haha - SnoopMousyMouse  41.7 #0 12:33PM
Number 6 now - philliprocks  993.5 #164 2:09PM
5* - AshleyRae-  122.8 #3030 3:25PM
Thank you for your contributions! - Song  1707.3 #81 11:18AM
@BULLSEYE 😍😍😍✨✨✨ - TinkerSchelle  1420.1 #100 3:08PM
Bullseye - TinkerSchelle  1420.1 #100 3:08PM
- TinkerSchelle  1420.1 #100 10:12AM
Keep it up - tinkhardt  0.5 #75335 8:49PM

Our new Walt Disney World App for iOS is here! MagicSearch, upNEXT, new Lounge, and tons of other upgrades. Go get it here. You can see all of the new features and how tos here

thanks admin - Fantasmicfan1  696.3 #240 9:42PM
  - jacdanfan  8092.2 #4 6:08AM
- Lilogirl1  59.7 #4159 4:26PM
Thanks! DW fans appreciate you! - LeighMouse  17.8 #0 7:58AM

DISNEYLAND PARK:

Peter Pan closed through May 7
Matterhorn Bobsleds closed through May 15
The Many Adventures of Winnie the Pooh closed Jan 12-April 2
Haunted Mansion closed Jan 12-22
Davy Crockett's Explorer Canoes closed Jan 12-April 2
Splash Mountain closed Jan 12-April 2

DISNEY CALIFORNIA ADVENTURE:

Soarin' Over California closed through May 14
Taste Pilot's Grill closed through March 12
Redwood Creek Challenge Trail closed Jan 20-March 12
Grizzly River Run closed Jan 20-Mar 19
Luigi's Flying Tires closed through Dec 1

Awesome! Can't wait! - PrincessDaisy  307.7 #790 8:33AM
Did anyone ride Canal Boats today? Anything to report? - MelodyMouse  3697.0 #27 9:10PM
Did you see the photos yesterday, they have the canal ride  frozen land where old mill was. - secretagentangel  1348.7 #107 2:39PM
Darn, Matterhorn will be closed when I'm there - TakeMeToNeverland19  11.7 #8791 5:29PM
Looks like redwood creek will open earlier. 3/3 I think - aud2580  9.9 #9770 3:22PM

Here are the Weekly Top 10 TRIVILATOR Players. Find people to play here. Play Disneyland Trivia with your friends on iOS. Play on any device with our new web version here.

1. DisneyMakesMeSmile
9.93

2. Goofytom
4.47

3. DlandDude
2.1

4. Dolewhipped
1.37

5. SplashLover24
1.34

6. Tom
1.03

7. DisneyPrincess79
0.56

8. DarthTinkerbell
0.39

9. TangledMess
0.31

10. Boundin
0.31

 



 
MONTHLY OVERALL REAL-TIME LEADERBOARD

1. DisneyDavidEMT
83.57

2. Sweet_Irish_Cream
68.91

3. HARR_E
62.75

4. Linzee
60.81

5. Winnie111286
53.05

6. ShariRenee
53.05

7. missariel33
47.8

8. Taunton
47.46

9. Dave
46.39

10. draven898
42.78



SEE TOP 100 LEADERS

wow!  I'm #1 (for the next 10 seconds) πŸ˜‚ - DisneyDavidEMT  1803.6 #77 5:16PM

Here is the Overall Quality Top 10 real-time list. Follow these MouseWaiters for great content:

1. CobbPR
6556

2. uscdisneyteacher
5586

3. Dave
5062

4. BaseballMickey_CM
4869

5. Stitch_Legacy
4499

6. Duchess_SMK
4452

7. ElSuperRaton
4197

8. Plumiegirl
4076

9. HandMeAChurroImmaFaint
3889

10. LoneRAYnger
3634



SEE THE TOP 100


Here are the Top 10 MouseWaiters of All-Time:

1. Coaster
15128.6

2. Dave
12210.1

3. Plumiegirl
8428.43

4. jacdanfan
8092.16

5. Tom
8010.22

6. goofygal
7870.2

7. uscdisneyteacher
7223.67

8. CobbPR
6940.98

9. BaseballMickey_CM
6696.32

10. Bullseye
6692.52



Here are the top 10 News Contributors:

1. BaseballMickey_CM
6696.32

2. Stitch_Legacy
5088.11

3. RickChavez
3362.46

4. ScooterMike
1962.16

5. SPandEvLover
3288.36

6. IDVandalSkipperCM
2285.31

7. caramiapoohAKAface
3485

8. Dave
12210.1

9. Duchess_SMK
5868.33

10. Sweet_Irish_Cream
4243.59



SEE TOP 50 NEWS CONTRIBUTORS


Get 100 Credits for staying at the Hojo Anaheim! Just fill out this form and we'll get the Credits added to your account. When you stay at the Hojo, you help us continue to improve MouseWait. Call their in house reservation number and remember to mention MouseWait--you will love everything about the Hojo!

Credits have been applied to everyone's account as of today! - Admin 11:40AM
I still have not received my credits from the birthday bash? - vegashappyhaunts  104.4 #3373 6:01PM
I just called them to price out our potential trip in June. Chris was so nice and the MW savings are phenomenal! Still waiting on work vacation approval to reserve the room!  - HNL2SFO  205.4 #1834 1:26PM
What percentage saving are we looking at for being MouseWaiters? Is it better than a AAA discount.  - MoChuck  14.5 #7774 3:57PM
- Calypso  858.0 #187 12:38PM
- E-Ticket  1269.8 #112 6:27AM
- Fantasmicfan1  696.3 #240 10:49AM

Disneyland unFORECAST (BETA) is here! Top MouseWaiters giving you the rundown of what's happening at the Disneyland Resort. The unFORECAST now has its own page on the web www.unFORECAST.com

unForecast for week of March 2, 2015:

Park Hours: DL: 10am-8pm (Monday-Thursday), 8am-12am (Friday-Sunday); DCA: 10am-8pm (Monday-Thursday), 8am-10pm (Friday-Sunday). 

Attraction Closures: Critter Country (opens 4/3), Fortuosity Jewelry Shop (opens 3/13), Magic Eye Theater (TBD), Matterhorn (opens 5/16), Peter Pan (opens 5/8), Snow White Grotto (opens 5/1), Starcade (TBD), Soarin over California (opens 5/15), Taste Pilots Grill (opens 3/13), Grizzly River Run (opens 3/20), Luigi's Flying Tires (2016), Redwood Creek Challenge Trail (opens 3/3), World of Color (TBD). 

Annual Passholder Event- Celebrating 20 Years of Adventure!- Annual Passholders can enjoy extra magic hours on either Tuesday, March 3 or Wednesday, March 4 from 8pm-midnight in the lands of Adventureland, Frontierland and New Orleans Square, with surprises the entire night! Registration is now closed for the event. Check in for the event will start at 3pm at Ticket Booth 4 (near Guest Relations on the DCA side).

unForecast Crowd Prediction: With the rainy weather, expect it to be quiet both Monday and maybe Tuesday.  With the AP events on Tuesday/Wednesday night, expect the parks to be a little busier than normal towards park closing.  The weather is supposed to warm up later this week, so expect it to be a little busier towards the end of the week and into the weekend. Expect CIs to be in the 50s-high 60s during the week, 70s-low 80s during the weekend.   - BaseballMickey_CM Mar 2, 2015 3:14PM



We have always noticed that Saturdays are better than Sundays! We always come on the weekend and say we want to leave at dinner time on Sunday, but always leave by 11-12 because there are so many people. We love Saturday!! - 1Princess3Princes  354.6 #598 5:39PM
I agree. I think it has to do with most passes being blocked - PoohSizedGuy  18.5 #6856 11:53PM
I love these posts!  I do have a question/request/suggestion...is there a way to only show the 3-4 most recent posts?  It's a lot to scroll through. @@Admin - TiggersAndTinks  117.0 #3149 5:08AM
I second this. The info is great to have, but it's too long.  - 1HitchhikingGhost  217.9 #1670 5:04PM
Thanks for these updates. I love them!  - Dizkid  358.4 #586 6:07PM
It's Dance the Magic this weekend-always adds to the crowds too!!! - TinkerSchelle  1420.1 #100 8:23PM
What is dance the magic?? - bks4lou  178.8 #2162 4:40PM
Dance studios sign up and dancers come and do a little "pre-parade" along the route. It's cute ;) - TinkerSchelle  1420.1 #100 1:05PM
@bks4lou sorry-I just saw this question ;) - TinkerSchelle  1420.1 #100 1:06PM
thank you. No worries. I just figured out how to find my old comments to see replies :)  - bks4lou  178.8 #2162 8:21PM

Here are the Top 10 MouseWaiters of All-Time:

1. Coaster
15128.6

2. Dave
12210.1

3. Plumiegirl
8428.43

4. jacdanfan
8092.16

5. Tom
8010.22

6. goofygal
7870.2

7. uscdisneyteacher
7223.67

8. CobbPR
6940.98

9. BaseballMickey_CM
6696.32

10. Bullseye
6692.52



Read Episode One of Deadliest Cast Member FREE on Amazon and iTunes!

I downloaded this before a very long road trip, and it kept me entertained the whole time (well, except when I was taking my turn at the wheel, safety first!).  - Geekery  409.0 #487 10:21PM
Thanks! I'm glad you liked it! - Admin  10:46AM
Where can I find the book please?  - sarahsanch  6.8 #12723 1:03PM
Just got it! Can't stop reading it. I am already starting chaper 16. Love how all the details of DL are woven into the story. - Tiggerific  337.1 #650 4:20PM
Glad you like it! Season Two is coming in a few weeks! - Admin  11:52PM
thanks! I just got the first one for my kindle!  - LuvMySmallWorld  45.7 #4589 9:09AM
- Plumiegirl  8428.4 #3 7:03PM

Here are the upcoming MouseWait Events. You can post your event on mobile here, and on the web here. Thanks!

1. MR S TURNS 50!
Mar 15, 2015 01:00pm

2. REUNION 6 Attraction Takeovers
Apr 10, 2015 07:00pm

3. REUNION 6 Main Event
Apr 11, 2015 01:00pm


I'm gonna have a crowding meetup Presidents' Day weekend! Post to come!  - TinkerSchelle  1420.1 #100 5:42PM
I'll crowd with you  - LaPearleNoir  1360.3 #106 2:27PM
I ❀️ crowding meetups - bonedaddy909  1245.6 #117 12:29PM
Would love to come! - susanann  8.9 #10424 6:15PM
What day works best for you guys bonedaddy909 and susanann and LaPearleNoir? - TinkerSchelle  1420.1 #100 1:21PM
Any day Friday theough Monday works for me! - susanann  8.9 #10424 2:12PM
Friday thru Sunday for UsπŸ˜ƒ.....Wait a minute😳what the heck is a crowding meetup and what would we be crowding into??πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ - bonedaddy909  1245.6 #117 7:09PM
We have our weekly MW sticker meetup at La Brea bakery at 8 pm in Downtown Disney! Lots of fun for newcomers and all and a great way to meet new people! - secretagentangel  1348.7 #107 6:10PM
On Tuesday nights, duh!!!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜© - secretagentangel  1348.7 #107 10:47PM
ANNUAL PASSHOLDERS ROYAL MEETUP FOR TUESDAY FEBRUARY 24th! 7:30 ! Meetup in front of train station for group photo and then some shenanigans maybe??? See you there! - secretagentangel  1348.7 #107 6:23PM
is there a meet up at the AP event tues march 3rd? - MsTikiMermadam  117.6 #3134 9:33PM

Thanked by:   Midasgold   MsTikiMermadam   TinkerSchelle  
Download VOYAGEERS to your device today! Discover the VOYAGEERS Society, and the magical Main Street Realm in this action packed adventure for kids of ALL ages! Also available on iBooks and Kobo. Follow the VOYAGEERS on Facebook for more info and behind the scenes exclusives.

Like normal I am late to the party. Reading it now - Tealtownfan  886.5 #178 3:13PM
Got it! More than halfway thru it! It's a lot of fun!!!πŸ‘πŸ‘βœ¨βœ¨ - TinkerSchelle  1420.1 #100 10:53PM
- mckelfam  33.0 #5205 8:46PM
Loooooved it! - melissa_ficent  318.5 #731 9:57PM

Follow the new MouseWait Blog for updates, how-tos, tips, contests, and more! 


Thanked by:   MsTikiMermadam   draven898  

Great job everyone!!!  - Boundin  566.3 #320 9:24PM
Love seeing everyone's pictures from Disneyland !! I know, we always have a good time :) - Lyssa2012  196.0 #1948 11:22PM
Whoo hoooo Made the list - Fantasmicfan1  696.3 #240 11:30AM
Hey I'm finally on this list πŸ˜„πŸ‘πŸŽ‰ - Sweet_Irish_Cream  4243.6 #24 10:39PM
Your always on the list!!! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚list of what I don't know😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝. Jk - Fantasmicfan1  696.3 #240 12:34PM

Your Donations Help Us Make MouseWait Better!

TOP MWs of the WEEK

1.ShariRenee 111.48 #15  
2.Sweet_Irish_Cream 105.26 #24  
3.turkeylegman 92.14 #212  
4.mrspotts 91.3 #3433  
5.Winnie111286 84.07 #41  
6.DisneyDavidEMT 83.95 #77  
7.MelodyMouse 78.08 #27  
8.EastBaytoLA 77.87 #258  
9.HARR_E 77.76 #40  
10.Linzee 61.82 #165  

MW Quality Top 100    Monthly Leaders   Top 100 MouseRank Leaders  Top 50 News  Monthly Wait Time Leaders


Use this link to do your shopping on Amazon.com and MouseWait benefits from your purchases!








Get Disneyland and MouseWait News before anyone else! Join our Priority Text List today.


By UsernameBy Keyword
See what's happening LIVE at Disneyland!